  • 1. Data: 2008-03-18 14:45:58
    Temat: Co podlega PCC przy darowiźnie
    Od: "Funkcyjny" <f...@o...pl>

    Cytat z ustawy PCC

    Podatkowi podlegają:
    [...]
    umowy darowizny - w części dotyczącej przejęcia przez obdarowanego długów i
    ciężarów albo zobowiązań darczyńcy.

    Jak mam rozumieć ten przepis? Czy jak daruję komuś samochód, to obdarowany PCC
    nie płaci, ponieważ nie przyjął "długu, ciężaru albo zobowiązania" mojego?

    Funkcyjny

  • 2. Data: 2008-03-18 15:13:19
    Temat: Re: Co podlega PCC przy darowiźnie
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Funkcyjny" <f...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > PCC
    > nie płaci, ponieważ nie przyjął "długu, ciężaru albo zobowiązania" mojego?

    O ile nie musi spłacić kredytu za ten samochód - to tak.
    Z kolei może podpaść pod podatek od darowizn.