eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiCo sie dzieje z VAT-em, ktorego nie mozna odliczyc od VAT-u odprowadzanego? › Co sie dzieje z VAT-em, ktorego nie mozna odliczyc od VAT-u odprowadzanego?
    From: "Latet" <N...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Co sie dzieje z VAT-em, ktorego nie mozna odliczyc od VAT-u odprowadzanego?
    Date: Fri, 29 Nov 2002 20:17:53 +0100

    Witam,

    Moje pytanie powinno byc banalne dla osob znajacych sie
    na ksiegowosci, wiec bardzo licze na odpowiedz.

    Jestem VAT-owcem.
    Swiadcze rozne uslugi.
    Niektora z nuch maja VAT 22%, inne sa zwolnione (ZW).

    (BTW: Wolalbym, aby wszystkie mialy 22% - ale nie wiem czy
    czy wolalbym slusznie, czy tylko mi sie tak zdaje).

    Zalozmy, ze w danym miesiacu wystawilem 2 faktury.

    Faktura1: 1000 zl + 220 zl VAT
    Faktura2: 1000 zl (zwolnione z VAT).

    (A wiec 50% wartosci netto to sprzedaz zwolniona z VAT).

    W tym samym miesiacu moje koszty stanowil tylko zakupiony
    telefon z faxem, za ktory zaplacilem 1000 zł + 220 VAT
    1000 zl wpisalem sobie w koszty, a 220 zł VAT..... wiadomo,
    traktujemy jako osobna sprawe.

    Ile VAT-u musze odprowadzic urzedowi?
    czy:
    220-200=0 zł
    czy niestety tylko 50%, czyli:
    220-100=100 zł?

    Wydaje mi sie, ze niestety 100 zł. I to pewnie kazdy z Was potwierdzi.

    Ale pytanie moje jest takie: co sie dzieje z tym drugim 100zł?
    Z tym 50% VAT-u, ktorego nie mialem prawa odliczyc?
    Czy moge je wpisac w koszty, tak jak sie robi z VAT-em w cenie
    benzyny czy tez po prostu obciąza to moja kieszen?

    Jesli to obciaza moja kieszen, to juz wiem, czemu nie zawsze
    i nie kazdemu oplaca sie byc VAT-owcem. Zwlaszcza VAT-owiec,
    ktory wystawia faktury zwolnione z VAT, jest w glupiej sytuacji.
    Dobrze rozumuje?

    I przy okazji, jeszcze jedno pytanie:

    Taki przyklad:

    Zalozmy, ze w danym miesiacu wystawilem tylko 1 fakture.
    Faktura1: 500 zl + 110 zl VAT
    A wiec 100% wartosci netto to sprzedaz owatowana.
    Musialbym do urzedu oprowadzic 110 zl VAT,
    ale zrobilem duzo wydatkow, np. 3000 zł + 660 zł VAT.

    Jal to normalnie odejme to wychodzi:

    110 - 660 = - 550 zl VAT.

    Czy to znaczy, ze US jest mi winny 550 zł VAT?
    Czy na miesiecznej deklaracji VAT-7 mozna wpisac
    kwote ujemna??? I co? US odesle to na moje konto ???
    Nie chce mi sie w to wierzyc. Slyszalem, ze US nigdy nie
    zwraca VAT, ale nie wiem czy to sie tyczy takiej sytuacji.

    Dzieki!!!!

    Pozdrawiam,

    Latet