  • 1. Data: 2006-03-02 18:02:10
    Temat: Co w takim przypadku z podatkiem.
    Od: "Marian7" <m...@w...pl>

    Witam serdecznie.

    Mam tego rodzaju probem i pytanie. Mój teść cały ubiegły rok pracował na
    Cyprze i wydawać się mogło, że nie będzie płacił podatku w Polsce, jednak
    okazało się, że dostał w styczniu 2005 roku "trzynastkę" za rok 2004 w
    wysokości 200 zł.....Co w takim wypadku? Mam nadzieję, że nie będzie musiał
    z tego powodu płacić podatku w Polsce.

    z góry dziękuję za odpowiedz i ewentualnie sugestie.

    pzdr

    Marain7

  • 2. Data: 2006-03-03 03:32:32
    Temat: Re: Co w takim przypadku z podatkiem.
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Marian7 wrote:
> [...]
    > z tego powodu płacić podatku w Polsce.
    >
    > z góry dziękuję za odpowiedz i ewentualnie sugestie.

    Cypr ma umową z Polską na zasadzie wyłączenia z progresją. Czyli podatku
    od pieniędzy zarobionych na Cyprze się w Polsce nie płaci, ale mają
    one wpływ na ustalenie wysokości podatku od pieniędzy zarobionych w Polsce.

    Teść musi rozliczyć się z tych 200 zł na Pit-36.
    Dopisze tam swoje zarobki na Cyprze i od sumy wyliczy w jaki próg
    podatkowy wpadł, pewnie wyższy czyli 30% lub 40% i ten wyliczony próg
    zastosuje do tych zarobionych 200 zł.

    To co powyżej jest przy założeniu, że wyjazd tescia na Cypr jest
    tymczasowy i nie wyjechał tam na stałe.
    Hasło "tymczasowy" nie jest nigdzie określono więc trzeba to brać na
    wyczucie.
    Chodzi o ustalenie z którym krajem łączą go większe związki z Polską,
    czy z Cyprem.
    To co powyżej jest przy założeniu, że z Polską. I tak bym to radził
    potraktować dla świętego spokoju.

    Oczywiście "rodowity" cypryjczyk rozlicza się tak jak każdy obcokrajowiec.
    Wypełnia pit-37 płaci podatek do tych 200 zł, a potem patrzy na swoje
    prawo na Cyprze i szuka czy musi dochody "z zagranicy" doliczać do
    swoich "cypryjskich dochodów krajowych".