  • 1. Data: 2006-03-02 18:01:07
    Temat: ewid. sprzedaży - konkretne pytanie
    Od: "tomek pe" <v...@d...remove.pl>

    Witam,
    Prawdopodobnie temat kiedyś był wałkowany, ale nie potrafiłem wygooglać.

    Prowadzę ewidencję sprzedaży w książeczce wydanej przez stolgraf. Pytanie
    mam takie: czy po zakończeniu miesiąca, nowy miesiąc zaczynam od LP. 1 czy
    od kolejnego? I pytanie ważniejsze - czy przenoszę sumę "z przeniesienia" z
    poprzedniego miesiąca czy licze każdy miesiąc osobno i totalnie od nowa?
    Nigdzie nie znalazłem fajnego wzoru wypełniania.

    z góry dzięki za odpowiedź

    pozdrawiam,
    Tomasz Palej
    www.koszulkowo.com
    .

  • 2. Data: 2006-03-07 00:28:44
    Temat: Re: ewid. sprzedaży - konkretne pytanie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 2 Mar 2006, tomek pe wrote:

    > Witam,
    > Prawdopodobnie temat kiedyś był wałkowany, ale nie potrafiłem wygooglać.
    >
    > Prowadzę ewidencję sprzedaży w książeczce wydanej przez stolgraf.

    E, no, gugiel by się zatkał jakby musiał opisy wszystkich 2315
    formatów książeczek wszystkich 718 wydawców łyknąć ;)
    Hint: "mi nazwa stolgraf nic nie mówi i pewnie tak ma być".

    > I pytanie ważniejsze - czy przenoszę sumę "z przeniesienia" z
    > poprzedniego miesiąca czy licze każdy miesiąc osobno i totalnie od nowa?

    VAT się rozlicza miesięcznie (lub kwartalnie), a podstawą
    prawną prowadzenia ES VAT jest zasada opisana w ustawie:
    "tak aby na podstawie ewidencji podatnik umiał sporządzić
    deklarację" :)
    No to znasz odpowiedź.

    > Nigdzie nie znalazłem fajnego wzoru wypełniania.

    Bo nie ma wzoru ewidencji!!!
    Nie ma i już - i słusznie, bo możliwości kombinacji danych które
    są różnym podatnikom niezbędne jest bez liku, więc po co ktoś
    ma spisywać zupełnie zbędne dane?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2006-03-07 11:55:45
    Od: "tomek pe" <v...@d...remove.pl>

    > "tak aby na podstawie ewidencji podatnik umiał sporządzić
    > deklarację" :)
    > No to znasz odpowiedź.

    heh... no to znam odpowiedź.. :)
    dzięki.