  • 1. Data: 2008-04-21 13:28:51
    Temat: Co zrobic z zerowym abonamentem?
    Od: K <k...@g...com>

    Witam,

    Operator telekomunikacyjny uszczęśliwił mnie trzema dodatkowymi numerami
    telefonu, za które muszę płacić jedynie 1 zł za każdy. Wszystko byłoby
    pięknie, ale zamiast dodać te 3 zł do faktury za główny numer, wystawia
    dodatkową. Na odwrocie umieścił jeszcze rozliczenie, z którego wynika,
    że płacę 0 zł za abonamenty i 3 razy 1 zł brutto za dzierżawę telefonów.
    Z faktury nie wynika, że jest to część jakiegoś pakietu obejmującego
    także drugą fakturę, gdzie już jakiś abonament za jeden telefon płacę.

    Czy US nie będzie chciał abym zapłacił VAT od abonamentu, który bym tu
    zapłacił, a który dostałem za darmo?

    Jeżeli tak, mógłbym w ogóle zrezygnować z korzystania z tych dodatkowych
    numerów w działalności gospodarczej. Dla podatków, które odliczam od
    tych 3 zł, właściwie nawet nie opłaca mi się wpisywać tej faktury do
    KPiR. Czy to rozwiązałoby problem? Czy powinienem się wtedy pilnować i
    nie płacić za nią z firmowego konta (wygodnie byłoby jeden przelew za
    obie faktury)?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2008-04-23 16:15:57
    Temat: Re: Co zrobic z zerowym abonamentem?
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "K" <k...@g...com> napisał w wiadomości

    > Czy US nie będzie chciał abym zapłacił VAT od abonamentu, który bym tu
    > zapłacił, a który dostałem za darmo?

    Hmmm - nie znam sie wprawdzie na VAT za bardzo, no ale w przypadku
    wykonywania darmowego swiadczenia, za ktore normalnie pobiera sie oplata, to
    swiadczeniodawca (dostawca) musi sie matrwic o VAT a nie nabywca!!!!

    Pozdrawiam
    SDD