  • 1. Data: 2008-04-21 13:40:29
    Temat: Ulga prorodzinna
    Od: Elminster <e...@p...onet.pl>

    Witam

    Moja mam skalda właśnie PITa. Mam pytanie odnośnie ulgi prorodzinnej.

    Przepisy mówią, że:
    Prawo do ulgi przysługuje podatnikowi, który w roku podatkowym
    wychowywał własne lub przysposobione:
    3) dzieci do ukończenia 25 lat uczące się w szkołach, o których mowa w
    przepisach o systemie oświaty lub w przepisach - Prawo o szkolnictwie
    wyższym, jeżeli w roku podatkowym dzieci te nie uzyskały dochodów, z
    wyjątkiem dochodów wolnych od podatku dochodowego, renty rodzinnej
    oraz dochodów w wysokości niepowodującej obowiązku zapłaty podatku.

    I teraz mam pytanie. Właśnie kończę studia, mam 24 lata, więc łapię
    sie jeszcze, żeby moja mama mogła mnie też odliczyć w tej uldze.
    Tylko, że w roku 2007 zarobiłem 1 tys. zł na umowę zlecenie. (złożyłem
    juz swojego pita).

    I teraz pytanie. Czy moja mam może odliczyć sobie za mnie te 1145,08
    zł (ustawowo przyznane na każde dziecko) , skoro mój dochód był
    właściwie wolny od podatku (bo kwota wolna od podatku to jak się nie
    mylę 2,7 tys. zł)?

  • 2. Data: 2008-04-25 11:22:17
    Temat: Re: Ulga prorodzinna
    Od: andrzej <a...@g...com>

> [...]
    > zł (ustawowo przyznane na każde dziecko) , skoro mój dochód był
    > właściwie wolny od podatku (bo kwota wolna od podatku to jak się nie

    kwota wolna za 2007 rok wynosi 3.013,37, więc twoja "mam" może
    odliczyć tą ulgę

  • 3. Data: 2008-04-25 12:49:42
    Od: krzysiek <a...@m...net>

    Elminster pisze:
> [...]
    > wyjątkiem dochodów wolnych od podatku dochodowego, renty rodzinnej
    > oraz dochodów w wysokości niepowodującej obowiązku zapłaty podatku.

    to ja mam pytanie w temacie... dziewczyna ma rentę po ojcu, matka ma
    swoją emeryturę ok. 600 zł. Dziewczyna ma kilka umów - zlecenia na kwotę
    kilkaset złotych tylko. Czy ulga prorodzinna może być wykorzystana w tym
    przypadku?

  • 4. Data: 2008-04-25 16:53:32
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "krzysiek" <a...@m...net> napisał w wiadomości news:

> [...]
    > emeryturę ok. 600 zł. Dziewczyna ma kilka umów - zlecenia na kwotę
    > kilkaset złotych tylko. Czy ulga prorodzinna może być wykorzystana w tym

    Bardzo wątpliwe, za małe dochody żeby wystarczało podatku.