  • 1. Data: 2014-05-13 19:11:53
    Temat: Cz jest rejestr czynnych vat-owców?
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    Czy jest możliwość szybkiego sprawdzenia, czy nasz kontrahent jest czynnym
    podatnikiem vat?
    Pomińmy rejestr eurovat, bo chodzi o "drobnych" vat-owców i sprawdzenie, czy
    wystawiane rachunki/faktury jako zw. są uczciwe (czy
    kontrahentowi rzeczywiście przysługuje zwolnienie podmiotowe).

  • 2. Data: 2014-05-14 08:17:44
    Temat: Re: Cz jest rejestr czynnych vat-owców?
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 13 May 2014 19:11:53 +0200, 666 napisał(a):

> [...]
    > czy wystawiane rachunki/faktury jako zw. są uczciwe (czy kontrahentowi
    > rzeczywiście przysługuje zwolnienie podmiotowe).

    A możesz mnie oświecić jakie ujemne konsekwencje grożą kontrahentowi
    takiego, któremu zwolnienie nie przysługuje a mino to wystawi "zw."?

  • 3. Data: 2014-05-14 17:51:10
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    A to byłaby odpowiedź na następne pytanie.
    Jeżeli Twój kontrahent wystawia Ci faktury ze zw. na łączne obroty w roku około 200
    tys., to powinieneś się domyśleć (należyta
    staranność), że coś jest nie w porządku.
    Tym bardziej, jeśli dla Ciebie VAT jest brutto nie do odliczenia.
    Odnosisz wówczas jako nabywca korzyść o te 23%.
    Wymigasz się od współuczestnictwa?

    -----