  • 1. Data: 2002-05-21 16:44:20
    Temat: Czeski błąd na przelewie do ZUS
    Od: "Jacek" <j...@p...com>

    Witam!
    Jak rozwiązać problem za niskiej wpłaty do ZUS.
    W wyniku pomyłki w marcu zapłaciłem o 50 zł za mało,
    deklaracja DRA była w porządku.
    Jak to rozwiązać?
    a) zapłacić teraz 50 zł
    b) zapłacić teraz 50 zł + odsetki (jakie?)
    c) chyba nie może być trzeciej możliwosci - nie płacić?!
    Z góry dziękuję za odpowiedź.
    Jacek.

  • 2. Data: 2002-05-21 19:12:54
    Temat: Re: Czeski błąd na przelewie do ZUS
    Od: "dzwonekn" <d...@p...onet.pl>

    Zapłacić różnicę
    + odsetki wyliczone wg kalkulatora www.biurour.prv.pl
    jesli odsetki wyjdą mniejsze od 2 zł to zapłacić bez odsetek.
    pozdro Norbert

  • 3. Data: 2002-05-21 20:32:42
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "dzwonekn" <d...@p...onet.pl>
    napisał w wiadomości
    > Zapłacić różnicę
    > + odsetki wyliczone wg kalkulatora
    www.biurour.prv.pl
    > jesli odsetki wyjdą mniejsze od 2 zł to zapłacić
    bez odsetek.

    Mo nie wiem czy nie będzie trzeba przywracać
    terminu, lepiej zapytaj się w zusie. Z tego co
    wiem to robili sprawę z niedopłaty kliku groszy
    (ubezp. chorobowe)

    Sark

  • 4. Data: 2002-05-22 07:07:06
    Od: "Damir" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jacek" napisał w wiadomości

> [...]
    > a) zapłacić teraz 50 zł
    > b) zapłacić teraz 50 zł + odsetki (jakie?)
    > c) chyba nie może być trzeciej możliwosci - nie płacić?!

    Najpierw sprawdz czy blad byl na koncie 51. Jezeli nie to oblicz odsetki i
    zaplac. Jezeli tak to jest troche bardziej skomplikowane. W tej sytuacji na
    99% komputer wyrzucil cie z ubezpieczenia chorobowego. Jedynym ratunkiem
    moze byc napisanie pisma do zus o ponowne przywrucenie tego ubezpieczenia.
    Umotywuj to pomylka przy wypelnianiu przelewu. Jezli taka sytuacja zdaza ci
    sie pierwszy raz kierownik bez problemu zgodzi sie na twoja prosbe. Zrob
    przelewy i przynies pani do ZUS-u twoja prosbe, ksero przelewow i
    ewentualnie kopie DRA- aczkolwiek moze byc niepotrzebna.

    Zycze powodzenia!!

    pozdrawiam

    DAMIR

  • 5. Data: 2002-05-22 12:52:37
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Damir" <d...@p...onet.pl> wrote in message

    > Najpierw sprawdz czy blad byl na koncie 51. Jezeli nie to oblicz odsetki i
    > zaplac. Jezeli tak to jest troche bardziej skomplikowane

    Chyba, ze zdecyduje sie Pan w takim wypadku na radykalne rozwiazanie
    i zaprzestanie placic haracz na tzw "chorobowe". Dla przecietnego czlowieka
    jest to nieoplacalne, a dla nieprzecietnie chorego jest NA OGOL czas,
    by sie ponownie ubezpieczyc.

    Szansa przegrania w tej grze (gdy sie nie ubezpieczymy "chorobowo")
    jest porownywalna z wygrana w totka wiekszej sumy.

    Boguslaw

  • 6. Data: 2002-05-22 20:52:28
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Tue, 21 May 2002 18:44:20 +0200), "Jacek"
    <j...@p...com> był(a) napisał(a):

    >a) zapłacić teraz 50 zł

    Tak.

    >b) zapłacić teraz 50 zł + odsetki (jakie?)

    A weź im zapłać nieco więcej. Nie zbiedniejesz, a w razie czego masz
    podkład...

    --
    Jego Eminencja Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 7. Data: 2002-05-22 20:53:58
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Wed, 22 May 2002 14:52:37 +0200), "Boguslaw
    Szostak" <b...@u...agh.edu.pl> był(a) napisał(a):

    >Szansa przegrania w tej grze (gdy sie nie ubezpieczymy "chorobowo")
    >jest porownywalna z wygrana w totka wiekszej sumy.

    No chyba że np. zachorujesz ciężko a nagle...

  • 8. Data: 2002-05-23 09:16:42
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Tristan Alder" <s...@p...onet.pl> wrote in message

    > No chyba że np. zachorujesz ciężko a nagle...

    To jest wlasnie ten totolotek, z tym, ze szansa przegranej jest mala i
    przegrana tez nie jest wysoka.
    No bo np. jesli sie okaze, ze zachorowales "bardzo ciezko", "bardzo nagle" i
    w wyiku
    tego jeste sniezdolny do dzialalnosci to dostanisz rente.

    W pozostalych przypadkach mozna "zachorowanego" zglosic do ubezpieczenia i
    po paru miesiacach oplacania skladki wszystko jest OK. Nigdzie nie jest
    napisane,
    ze sglaszany do ubezpieczenia zdrowotnego muso byc zdrowy.

    Boguslaw

  • 9. Data: 2002-05-23 22:15:15
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Thu, 23 May 2002 11:16:42 +0200), "Boguslaw
> [...]

    >napisane,
    >ze sglaszany do ubezpieczenia zdrowotnego muso byc zdrowy.

    No tak, ale przecie takie chorobowe pół roku trzeba płacić. Więc
    policzmy:

    a) Chorobowe, nie pamiętam ile, ale poniżej 50zł...
    b) cały zus około 500zł.

    pół roku chorowania = 500zł * 6 = 3'000zł
    czyli nie płacąc chorobowego tracisz 3'000zł. 3ty/50zł = 60 miesięcy =
    5 lat.

    Słowem, jeżeli chorujesz ciężko rzadziej niż raz na 5 lat, to się
    opłaca. Jeśli częście, to nie.

    ====

    Drugie obliczenie 500 zł / 50zł = 10 miesięcy. Jeżeli więc chorujesz
    (krótko) częściej niż waz na rok, to się opłaca, jak rzadziej, to
    nie...

  • 10. Data: 2002-05-24 08:26:08
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

> [...]
    > 5 lat.
    >
    > Słowem, jeżeli chorujesz ciężko rzadziej niż raz na 5 lat, to się

    Z mojej obserwacji bardzo malo kolegow chruje ciezko czesciej
    niz raz na 5 lat. ja przez 20 lat raz chorowalem 3 miesiace, zona najdluzej
    2 tygodnie.
    z ok 100 kolegow zadko kto chorowal dluzej.

    > Drugie obliczenie 500 zł / 50zł = 10 miesięcy. Jeżeli więc chorujesz
    > (krótko) częściej niż waz na rok, to się opłaca, jak rzadziej, to
    > nie...

    Raz na rok MIESIAC ?
    To musi byc bardzo chorowity czlowiek.

    W moim otoczeniu ludzie tyle nie choruja.

    Boguslaw