  • 1. Data: 2002-05-21 14:32:23
    Temat: Rozliczanie struktura - raz jeszcze
    Od: "Bax" <b...@n...pl>

    Zakupy:
    styczen - 100 000 zl netto, stawka 22%
    luty - 10 zł netto, stawka 0%

    Sprzedaż:
    marzec - wszystko

    Stosując strukturę nie zapłacę VAT. Dobrze myślę?

    Krzysztof

  • 2. Data: 2002-05-22 01:12:08
    Temat: Re: Rozliczanie struktura - raz jeszcze
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 21 May 2002, Bax wrote:

> [...]
    >+ marzec - wszystko
    >+
    >+ Stosując strukturę nie zapłacę VAT. Dobrze myślę?

    IMO średnio na jeża :)

    Rozumiem że art. 30. UoVAT ?
    "....w proporcjach wynikających z udokumentowanych zakupów z tego
    miesiąca, w którym dokonano zakupu."

    *Zakupu*. Rozumiem że jesteś w stanie obronić tezę
    że zakupu dokonałeś w lutym ?? -:O

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2002-05-22 08:51:06
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    napisał w wiadomości
    tanpol.com.pl...

> [...]
    > miesiąca, w którym dokonano zakupu."
    >
    > *Zakupu*. Rozumiem że jesteś w stanie obronić tezę

    Metoda nie jest precyzyjnie w ustawie opisana. We wszystkich znanych mi
    jej interpretacjach zawsze bierze się pod uwagę ostatni miesiąc, w
    którym dokonano zakupów. Podany wyżej przykład celowo przejaskrawiłem
    (zamiast zakupów na 10 zł w stawce 0% mogłoby być 100 lub 1000, zarówno
    w styczniu jak i wlutym moglem kupowac w roznych stawkach byle zachowac
    zasade, ze w ostatnim miesiacu zdecydowanie dominuja zakupy ze stawka
    0%), co nie tłumaczy problemu. Bo czy mogę:

    - wziąć po uwagę zakupy ze stycznia - jesli tak to na jakiej podstawie?
    Trudno przypuszczać, że ustawodawca dał tu swobodę wyboru miesiąca
    zakupu.

    - wziąć pod uwagę łączne zakupy za styczen i luty - taka interpretacja
    jest jeszcze bardziej szalona: w ustawie mowa jest o miesiącu w liczbie
    pojedynczej

    - legalnie wyliczyc vat nalezny tak jak to zrobilem wyzej i zaoszczedzic
    w ten sposob ladnych pare tysiaczkow zł? IMHO - moge, nie ma przepisu
    ktory tego zabrania.

    BaLab

  • 4. Data: 2002-05-22 23:13:56
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 22 May 2002, BaLab wrote:
    [...]
    >+ Metoda nie jest precyzyjnie w ustawie opisana.

    Z tym to się zgadzamy :)
    [...]
    >+ - legalnie wyliczyc vat nalezny tak jak to zrobilem wyzej i zaoszczedzic
    >+ w ten sposob ladnych pare tysiaczkow zł? IMHO - moge, nie ma przepisu
    >+ ktory tego zabrania.

    Daj znać co wyszło ;)

    Pozdrowienia, Gotfryd