  • 1. Data: 2005-02-23 14:59:41
    Temat: Czy da się uciec z liniowego za ubiegły rok ?
    Od: Mariusz_M <m...@g...pl>

    Zrobiłem sobie symulację rozliczeń podatkowych i okazało się, że gdybym
    rozliczał się wg skali progresywnej z "małżowinką" to wypadłbym lepiej
    niż na liniowym, który zażyczyłem sobie otwierając DG w październiku
    ub.r. Do października pracowałem na etat.

    W ub.r. nie udało mi się zapłacić żadnego podatku (z PIT5) - kiepska
    firma same straty :D z wyjątkiem VATu.

    Da się uciec od liniowego za zeszły rok ? Jak ?

    Dziękuję...

    --
    Pozdrawiam,
    Mariusz /Maniek/

  • 2. Data: 2005-02-23 17:29:28
    Temat: Re: Czy da się uciec z liniowego za ubiegły rok ?
    Od: "mdruda" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mariusz_M" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > firma same straty :D z wyjątkiem VATu.
    >
    > Da się uciec od liniowego za zeszły rok ? Jak ?

    Jeżeli złożyles oswiadczenie o wyborze tej formy opodatkowania to nie ma juz
    odwrotu
    M.B.

  • 3. Data: 2005-02-23 18:20:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 23 Feb 2005, Mariusz_M wrote:
    [...]
    > + Da się uciec od liniowego za zeszły rok ?

    ...niekiedy się da (można "wylecieć" np. wykonując usługę
    dla byłego pracodawcy) ale przywrócenia prawa do wspólnego
    rozliczania to nie spowoduje :(
    *Wybór* (a nie samo rozliczenie !) PIT-5L (albo ryczałtu)
    pozbawia "wspólnego"...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)