  • 1. Data: 2005-02-23 13:46:15
    Temat: Zakup towaru przed otwarciem DG - czy mozna?
    Od: "Rafal M" <m...@p...gazeta_NO_SPAM_.pl>

    Witam

    Czy moge zakupic towar jeszcze przed zalozeniem DG? A pozniej wrzucic go
    sobie w koszty?
    Moj problem polega na ty, ze czas oczekiwania na towar to ok 2 miesiecy. Nie
    chcial bym placic ZUSu bezczynnie czekajac na towar, wiec zamowil by go
    teraz, zaplacil (musze z gory) i dopiero przed sama dostawa towaru otworzyl
    bym DG. Czy takie rozwiazanie jest mozliwe?

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 3. Data: 2005-02-23 14:16:36
    Temat: Re: Zakup towaru przed otwarciem DG - czy mozna?
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "Rafal M" <m...@p...gazeta_NO_SPAM_.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > otworzyl
    > bym DG. Czy takie rozwiazanie jest mozliwe?

    A z jaka data bedzie dokumentu (faktury?) sprzedazy ? Data zaplaty przy 1-os
    dg, nie ma (chyba) w tym przypadku najmniejszego znaczenia.

    marekz

  • 2. Data: 2005-02-23 14:16:36
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

  • 4. Data: 2005-02-23 14:39:15
    Od: "Rafal M" <m...@p...gazeta_NO_SPAM_.pl>

    Użytkownik "MarekZ" <m...@w...irc.pl> napisał w wiadomości
    > A z jaka data bedzie dokumentu (faktury?) sprzedazy ? Data zaplaty przy
    > 1-os dg, nie ma (chyba) w tym przypadku najmniejszego znaczenia.

    2 miesiace roznicy. Przyklad: dostaje fvat proforma 1 marca, 1 maja dostaje
    towar wraz z fvat, place clo + vat i powiedzy od 15 maja rozpoczynam
    dzialalnosc. Bedzie to zgode z prawem? (czy bede mogl ta fvat wrzucic w
    koszta?).

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 5. Data: 2005-02-23 16:15:16
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

> [...]
    > dostaje towar wraz z fvat, place clo + vat i powiedzy od 15 maja
    > rozpoczynam dzialalnosc. Bedzie to zgode z prawem? (czy bede mogl ta fvat

    Uwazam, ze:
    odpis vat nie wchodzi w rachube
    wrzucenie w koszty kwoty brutto wchodzi w rachube (ale moze byc w
    przyszlosci powodem sporu z organami skarbowymi).

    Jednak poczekal bym na opinie osob bedacych bardziej w temacie.

    Jezeli chcesz aby wchodzil w rachube odpis podatku vat, data faktury (oraz
    data sprzedazy) musi byc juz w trakcie prowadzenia dg.

    Moja sugestia (dla powyzszego przykladu): zarejestruj dg z data od 1 maja w
    UM (100 zł), zloz wniosek o regon (bezplatnie). Zostaw komus wypelniony
    vat-r aby ewentualnie go zlozyl jak do niego zadzwonisz, ze ma to zrobic
    (mozesz tez sam zlozyc, ale nie jest to bezplatne, nieco ponad 150 zł
    kosztuje). Nie rejestruj sie w zus. Jesli de facto nie rozpoczniesz
    dzialalnosci, koszty zamkna sie w tych 100 zł (wrocisz, to sie ewentualnie
    wykreslisz z ewidencji, albo zostawisz sobie wpis "na kiedys", wykreslenie
    jest bezplatne). Jesli bedziesz chcial rozpoczac dg, to sie zglosisz do zus
    z opoznieniem (niczego to nie spowoduje konkretnego, zakladajac ze skladki
    oplacisz w terminie i w prawidlowej wysokosci, bo za maj bedziesz mial czas
    do ok. 10-tego czerwca).

    To taka ramowa idea, ktora mozesz sobie dopracowac/udoskonalic.

    marekz

  • 6. Data: 2005-02-23 18:17:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 23 Feb 2005, MarekZ wrote:

> [...]
    > + > dzialalnosc. Bedzie to zgode z prawem? (czy bede mogl ta fvat wrzucic w

    ...zgadza się...

    > + wrzucenie w koszty kwoty brutto wchodzi w rachube (ale moze byc w przyszlosci
    > + powodem sporu z organami skarbowymi).

    Ale tu nie będzie "wrzucenia w koszty" !
    Przecież to wejscie do remanentu początkowego. A on kosztem
    *nie jest*.
    Może dla porządku - bo Rafal chyba zakłada że zakup TH jest "kosztem
    i już" ? A przecież każdy remanent "wyrzuca" z kosztów wszystkie
    jeszcze niesprzedane TH !!
    "Towary handlowe z p. widzenia podatku dochodowego są majątkiem
    prowadzącego DG takim samym jak pieniądze w kasie" !
    Kosztem są *w momencie sprzedaży* (lub np. powstania strat).
    "Wliczenie w KUP" na KPiR jest pewnym uproszczeniem rozliczania
    na KPiR - ale działa tylko *do remanentu* ! (... a później łup
    podatkiem od tego pół miliona co "schowało się w magazynie" ;))

> [...]
    > + prawidlowej wysokosci, bo za maj bedziesz mial czas do ok. 10-tego czerwca).

    Nie ma tak dobrze: "w ciągu 7 dni od rozpoczęcia DG" !!
    Zgłoszenie a zapłacenie składem to 2 różne rzeczy.
    No i zgłoszenie różnych teminów do ZUS i US jest IMO wzorcowym
    przykładem proszenia się o kłopoty...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 7. Data: 2005-02-23 18:46:03
    Od: "Rafal M" <m...@p...gazeta_NO_SPAM_.pl>

    > Ale tu nie będzie "wrzucenia w koszty" !
    > Przecież to wejscie do remanentu początkowego. A on kosztem
    > *nie jest*.

    [ciach]

    To inaczej, powiedzmy ze nie bede chcial tego wrzucic w koszty (i tak wiecej
    zaoszczedze na ZUSie przez 2 mies). Czy bede mogl to normalnie sprzedawac?
    Poprostu dany towar bedzie moim wkladem w utworzona DG?

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 8. Data: 2005-02-23 18:48:15
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

> [...]
    > na KPiR - ale działa tylko *do remanentu* ! (... a później łup
    > podatkiem od tego pół miliona co "schowało się w magazynie" ;))

    Na pewno lepiej sie na tym znasz niz ja, ale nie bardzo czuje tu koniecznosc
    wciagania tego w remanent poczatkowy. Powiedzialbym nawet, ze wydaje mi sie
    to wydziwianiem. Raczej podciagnalbym to jako "przekazanie na potrzeby dg
    czegos tam" juz w trakcie jej prowadzenia. Na przyklad wczesniej posiadanego
    aparatu cyfrowego, laptopa itp. To mialem na mysli. A remamnet poczatkowy
    bedzie wynisil zero, bo podatnik przekaze to dopiero po kilku dniach od
    rozpoczecia prowadzenia dg. Ale ogolnie oczywistym jest, ze lepiej by bylo w
    ogole czegos takiego uniknac, szczegolnie jak to jakas duza suma. Nawet
    niewielkie ryzyko "wyrzucenia tego z kosztow" po kilku latach nie jest chyba
    warte oszczednosci 100 zł w razie gdyby zamiar sie nie powiodl.

    > Nie ma tak dobrze: "w ciągu 7 dni od rozpoczęcia DG" !!

    Oj wiem, wiem.... :) Jak chodzi o zus, to cos tam wiem, bo moj pierwszy
    proces z zusem o skladki itp to 1998 rok :-))). I nie ustaje w staraniach...
    :). Chodzi mi o to, ze opoznione zgloszenie nie spowoduje niczego
    konkretnego, w sensie jakichs dodatkowych kosztow itp.

    > Zgłoszenie a zapłacenie składem to 2 różne rzeczy.
    > No i zgłoszenie różnych teminów do ZUS i US jest IMO wzorcowym
    > przykładem proszenia się o kłopoty...

    Alez oczywiscie ze on zglosi te sama date. Tyle ze pozniej. Czyli 1 maja (w
    US moze to ktokolwiek zlozyc, ale w zus chyba przy rejestracji weryfikuja
    obecnie tozsamosc), tylko ZFA+ZUA+zalaczniki przyniesie nie przed 8 maja,
    ale jak juz sobie wroci... Gdyby potrzebowal pelnego "spokoju sumienia", to
    ewentualnie jakies zaswiadczenie lakarskie czy cos... :)

    pozdrawiam, marekz

  • 9. Data: 2005-02-23 21:42:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 23 Feb 2005, MarekZ wrote:
    [...]
> [...]
    > + to wydziwianiem. Raczej podciagnalbym to jako "przekazanie na potrzeby dg
    > + czegos tam" juz w trakcie jej prowadzenia.

    Miło mi :)
    Poproszę o podstawę prawną pozwalającą tak zrobić przy *towarach
    handlowych*...

    > + Na przyklad wczesniej posiadanego
    > + aparatu cyfrowego, laptopa itp.

    Jeśli kierujesz się przykładami które były na grupie :) to dotyczyły
    one *środków trwałych* - czegoś co możesz wykazać że jest ci potrzebne
    "do prowadzenia" a nie "do sprzedaży" !

    Podstawa prawna: art. 22a.1 ("stanowiące własność podatnika" !)

    Poproszę o podstawę dla innych składników majątku :)
    (a jak googla spytasz - to wzorcowy przykład dyskusji z tego
    zakresu dotyczy wyposażenia...)

    > + To mialem na mysli.

    :)

    > + A remamnet poczatkowy
    > + bedzie wynisil zero, bo podatnik przekaze to dopiero po kilku dniach od
    > + rozpoczecia prowadzenia dg.

    ...na jakiej podstawie prawnej ?
    No i poza tym - przy najbliższym remanencie i tak "wyleci z KUP"
    - *o ile* to miałby być towar handlowy rzecz jasna.

    > + :). Chodzi mi o to, ze opoznione zgloszenie nie spowoduje niczego
    > + konkretnego, w sensie jakichs dodatkowych kosztow itp.

    Jeśli zgłosi jednocześnie w ZUS i US to IMHO nie....

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 10. Data: 2005-02-23 23:13:16
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    > Miło mi :)
    > Poproszę o podstawę prawną pozwalającą tak zrobić przy *towarach
    > handlowych*...

    Przeciez doskonale wiesz, ze mi sie *nie bedzie chcialo* szukac :-). Ale po
    formie zapytania wnioskuje z dosc wysokim prawdopodobienstwem, ze takowa
    podstawa nie istnieje :-)

    > Jeśli kierujesz się przykładami które były na grupie :) to dotyczyły
    > one *środków trwałych* - czegoś co możesz wykazać że jest ci potrzebne
    > "do prowadzenia" a nie "do sprzedaży" !

    Moze sie jakos da zaksiegowac najpierw "na wyposazenie" (bo ja wiem, wystawa
    jakas w oknie sklepu, czy cos...) a potem dopiero sobie przeksiegowac w TH ?
    Tak sobie tylko dywaguje :-).

    > Podstawa prawna: art. 22a.1 ("stanowiące własność podatnika" !)

    No jak juz kupil, to z pewnoscia stanowi to jego wlasnosc.

    marekz