  • 1. Data: 2005-02-23 15:00:15
    Temat: zakup bez udokumentowania towarów do dalszej odsprzedaży
    Od: "Jacek Rakowski" <w...@g...net>

    Witam
    Prowadzę sprzedaż m.in. drobnych artykułów użytku codziennego. Chciałbym
    rozszerzyć swoją ofertę o towary, które są niedostępne w "moich"
    hurtowniach, a dostępne na targowiskach u osób prywatnych (w tym
    obcokrajowców). Niestety, kupując towary w ten sposób nie mam możliwości
    otrzymania dowodu zakupu (faktury, paragonu, rachunku). Słyszałem, że towary
    handlowe zakupione do dalszej odsprzedaży w ten sposób można przyjąć Dowodem
    Wewnętrznym zawierającym następujące dane: data i miejsce dokonania zakupu,
    nazwy zakupionych towarów wraz z ceną, łączna wartość zakupów, podpis osoby
    dokonującej zakupów. Przy sprzedaży zaś należy całość zarejestrować na kasie
    fiskalnej, stosując właściwą stawkę VAT.

    Czy sporządzony Dowód Wewnętrzny zawierający w/w dane jest prawidłowym
    dokumentem pozwalającym przyjąć towar zakupiony na targowiskach na stan
    sklepu i zaliczyć go do kosztów zakupu w podatkowej książce przychodów i
    rozchodów?

    A moze jest inny sposób przyjecia zakupionych towarów bez udokumentowania
    jako towar do dalszej odsprzedaży?

    Pozdrawiam!
    --
    Jacek Rakowski

  • 2. Data: 2005-02-23 18:30:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 23 Feb 2005, Jacek Rakowski wrote:

    >+ hurtowniach, a dostępne na targowiskach u osób prywatnych (w tym
    >+ obcokrajowców).

    ...mówiąc wprost: wysoce prawdopodobne że z przemytu...

    >+ Niestety, kupując towary w ten sposób nie mam możliwości
    >+ otrzymania dowodu zakupu (faktury, paragonu, rachunku). Słyszałem,

    ...od kogo ? ;)
    Trzeba było posłuchać CAŁOŚCI !

> [...]
    >+ nazwy zakupionych towarów wraz z ceną, łączna wartość zakupów, podpis osoby

    +++ rozporządzenie ds. KPiR ++++

    2. Dowody, o których mowa w ust. 1, mogą dotyczyć wyłącznie:

    4) zakupu w jednostkach handlu detalicznego materiałów pomocniczych,
    ^^^^^^^^^^^^^^
    4. Zakup w jednostkach handlu detalicznego
    materiałów, środków czystości i bhp oraz materiałów biurowych
    ^^^^^^^^^
    może być, z zastrzeżeniem
    ust. 2 pkt 4, dokumentowany paragonami zaopatrzonymi w datę
    i stempel (oznaczenie) jednostki wydającej paragon - określającymi
    ilość, cenę jednostkową oraz wartość, za jaką dokonano zakupu.
    Na odwrocie paragonu podatnik musi uzupełnić jego treść, wpisując
    swoje nazwisko (nazwę zakładu), adres oraz rodzaj (nazwę) zakupionego
    towaru.
    ----

    Nie ma mowy o zakupie materiałów PODSTAWOWYCH (produkcyjnych)
    ani towarów handlowych. No i ma być "paragon nabycia" (nie
    musi być faktura ani rachunek).

    >+ A moze jest inny sposób przyjecia zakupionych towarów bez udokumentowania
    >+ jako towar do dalszej odsprzedaży?

    Ja *legalnego* nie znam. Może ktoś ma koncept... ;)

    Państwo udaje że nie widzi nie tylko szarej ale wręcz czarnej
    strefy - ale tak daleko żeby pozwolić na wprowadzenie nieudokumentowanego
    towaru do legalnego obrotu na razie jeszcze nie poszło :)

    *Żeby*była*jasność*: owa 'ciemna strafa' w postaci nieudokumentowanego
    obrotu jest blisko wcielenia idei p. J.K.M. :) Tylko dlaczego
    *legalni* prowadzący DG są traktowani *gorzej*... :]

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)