  • 1. Data: 2005-06-11 15:37:56
    Temat: Czy informacja o zalozeniu Sp. z o.o. idzie do US?
    Od: "Roman" <r...@W...gazeta.pl>

    Dzien dobry,

    Powszechnie znany jest fakt, ze urzedy skarbowe sa informowane i gromadza
    informacje o dokonanych przez podatnika zakupach na podstawie umowy
    sprzedazy (np. mieszkania, auta).
    Pozniej urzedy moga np. wezwac podatnika i spytac o zrodlo pochodzenia
    pieniedzy i oczywiscie posiadaja informacje o majatku podatnika.

    Ciekawe czy urzedy otrzymuja rowniez informacje o fakcie zalozenia przez
    osobe fizyczna spolki z o.o.
    Oczywiscie zdaje sobie sprawe, ze wszystkie akty notarialne wedruja do
    urzedu. Nigdy nie slyszalem jednak aby pytano kogos skad wzial pieniadze na
    oplacenie udzialow w spolce lub aby urzad sam wiedzial, ze podatnik posiada
    w spolce udzialy.

  • 2. Data: 2005-06-11 21:23:36
    Temat: Re: Czy informacja o zalozeniu Sp. z o.o. idzie do US?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 11 Jun 2005, Roman wrote:

    >+ Ciekawe czy urzedy otrzymuja rowniez informacje o fakcie zalozenia przez
    >+ osobe fizyczna spolki z o.o.

    ...a nie należy się PCC ? Art. 1.1.1.k ustawy o PCC...
    Oczywiście komuś musi się chcieć sprawdzić... no ale informację US ma.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2005-06-11 22:14:45
    Od: "Roman" <r...@N...gazeta.pl>

    > ....a nie należy się PCC ? Art. 1.1.1.k ustawy o PCC...
    > Oczywiście komuś musi się chcieć sprawdzić... no ale informację US ma.

    Oczywiscie, ze nalezy sie PCC.
    Wyglada, ze informacje "przechodza".

    Moze wiec ktos inny znajdzie sposob jak pomoc koledze w jego malzenskim
    klopocie:
    Przyjaciel wymyslil biznes i chce zalozyc spolke z o.o.
    Poniewaz jednak jego malzenstwo ostatnio ma sie nie najlepiej to nie
    chcialby nowej spolki przed mozliwym rozwodem rejestrowac na siebie.
    Zastanawial sie wiec czy nie zarejestrowac spolki na kogos innego.

    Ja odmowie - poniewaz pierwsza lepsza kontrola wykazalaby, ze nie bylem w
    stanie sfinansowac takiego przedsiewzciecia. Nie bede wiec ryzykowal
    tlumaczen przed urzedem. Moze jakies inne rozwiazanie? Nie wiem tylko czy to
    na tej grupie.....

  • 4. Data: 2005-06-13 07:05:01
    Od: "Krzysztof" <k...@i...pl>

    > tlumaczen przed urzedem. Moze jakies inne rozwiazanie? Nie wiem tylko czy

    No ale zawsze możesz wziąć pożyczkę, pod zastaw np. udziałów... oczywiście
    od kolegi bo w banku będzie ciężko