  • 1. Data: 2003-04-03 20:39:20
    Temat: Czy jest sens xerowac faktury?
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

    Witam i pytam :-)

    Czasem nachodza mnie upiorne wizje pozaru lub ogolocenia
    mieszkania przez zlodzei do golych scian.

    W mieszkaniu mam cala ksiegowosc mojej firemki (1-os DG, VAT, KPiR).

    Nawet nie chce pytac o to, co trzeba robic w razie utraty tych wszystkich
    dokumentow (jesli jakis nieszczesnik to przezyl, to prosze, niech napisze).

    Zastanawiam sie nad jednym szczegolem - czy jest sens robic xerokopie
    faktur? Czy xero faktury ma potem choc troszke wieksza "wartosc"
    niz same dane o tej fakturze zapisane ołowkiem na karteczce?

    Rozumiem, ze po utracie dokumentow trzeba (probowac) wszystko odtworzyc.
    Rozumiem, ze trzeba odwiedzic miejsca, gdzie cos sie kupowalo i prosic
    (na kolanach czy bez laski?) o duplikaty.

    Ale jesli np. dany sklep nie istrnieje, to czy xero faktury od nich
    jest dla mnie (tzn. dla kontrolujacego mnie urzedu) cokolwiek warte?

    Jak najlepiej zabezpieczyc sie przed przykrymi skutkami takiego
    fatalnego zdarzenia losowego?
    Prosze o praktyczne wskazówki :-)

    P.S.
    Nie jestem paranoikiem. Mojemu rodzonemu bratu niedawno
    mieszkanie spalilo sie doszczetnie. Zapalil sie telewizor, gdy
    nikogo nie bylo w domu. Byl wylaczony, ale tylko pilotem
    (czyli byl w stanie stand-by) - zaloze sie, ze 99% z was w taki sposob
    zostawia telewizor jak wychodzi z domu. I nie byl to zaden stary Rubin,
    tylko 2-letni, calkiem nowoczesny japonski TV.
    To sie naprawde zdarza!!!

    Dziekuje,

    latet

  • 2. Data: 2003-04-03 20:48:20
    Temat: Re: Czy jest sens xerowac faktury?
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > Jak najlepiej zabezpieczyc sie przed przykrymi skutkami takiego
    > fatalnego zdarzenia losowego?
    > Prosze o praktyczne wskazówki :-)

    Zapewne moja odpowiedź Cię nie zadowoli,
    ale wg mnie najbezpieczniej jest teraz w mieszkaniu
    tego brata. Przenieś tam całą dokumentację. ;)

    CEZ