  • 1. Data: 2003-04-03 16:33:40
    Temat: Czy to rękodzieło artystyczne?
    Od: "Megan" <m...@m...pl>

    Witam
    Czy szycie strojów karnawałowych (dla przebierańców) przy użyciu maszyn do
    szycia można zakwalifikować do rękodzieła artystycznego - chodzi oczywiście
    o VAT. Do grudnia 2002r. ujmowaliśmy to jako zabawki pod SWW 282 (VAT-12%),
    od stycznia br. art. 51b UoVAT nakazuje stosować VAT-22%. Ale w KRS mamy
    zgłoszony przedmiot działalności pod symbolem 18.24 - "produkcja pozostałej
    odzieży i dodatków do odzieży, gdzie indziej nie sklasyfikowana". Z punktu
    widzenia PKWiU (18.24) załącznik nr 1 do UoVAT pozwala zastosować 3% stawkę
    VAT (jednocześnie musielibyśmy uznać nasze wyroby za rękodzieło
    artystyczne). Czy tak można??????
    Bardzo, bardzo proszę o pomoc, ponieważ jest to jeden z ważniejszych tematów
    w Firmie.

    pzdr, Małgosia B.

  • 2. Data: 2003-04-04 13:33:19
    Temat: Re: Czy to rękodzieło artystyczne?
    Od: walfal <w...@p...neostrada.pl>

    Dnia 03-04-2003 18:33, Użytkownik Megan napisał:
> [...]
    > artystyczne). Czy tak można??????
    > Bardzo, bardzo proszę o pomoc, ponieważ jest to jeden z ważniejszych tematów

    Rękodzieło artystyczne to to, co ma atest odpowiedniej instytucji
    (dawniej CEPELIA), że jest rękodziełem artystycznym.
    Sporo osób robi (robiło) różną produkcję przemysłową mając atest na
    rękodzieło - na każdy wyrób. Samodzielnie nie mozna sobie tego
    zadeklarować (uznać).
    WitoldG.