  • 1. Data: 2002-12-14 09:41:50
    Temat: Czy mam się bać ,że zostaje vat-manem?
    Od: "macdor" <m...@p...fm>

    Szanowni Państwo! Przez lat spokojnie prowadziłem swoją DG .Rozliczałem
    się na zasadach karty podatkowej.Niestety , moje bardzo biegłe biuro
    rachunkowe tak poprowadziło caą historię, że od 01.01.2003 będę
    atowcem:-( .Nie mam ,zielonego pojęcia co się z tym wiąze.
    Moja prośba do Państwa : aby nie popełniać więcej jakiś błędów ( to z
    utratą karty bije we mnie , bo jako właściciel powinienem wiedzieć o co
    chodzi) i nie być na bakier z prawem co powinienem zrobić, czy są jakieś
    opracowania , programy , strony interneowe z których mógłbym coś się
    nauczyć?
    Dzięki za wszelkie rady.
    m...@p...onet.pl

  • 2. Data: 2002-12-14 12:46:44
    Temat: Re: Czy mam się bać ,że zostaje vat-manem?
    Od: Gotfryd Smolik <"G.S. Newsy"@stanpol.com.pl>

    On Sat, 14 Dec 2002, macdor wrote:

> [...]
    >+ rachunkowe tak poprowadziło caą historię, że od 01.01.2003 będę
    >+ atowcem:-( .Nie mam ,zielonego pojęcia co się z tym wiąze.

    Płacisz *dodatkowy* podatek, ale tenże podatek ma unikalną
    właściwość: to co zapłacisz za VAT w zakupach "kosztowych"
    odliczasz od tego co masz zapłacić.
    [...]
    >+ utratą karty bije we mnie

    Możesz się uszczegółowić ?
    Karta to jedno a VAT to drugie !
    Jeśli utraciłeś kartę - to na *jakim* rozliczeniu jesteś ?
    I pochwal się z jakiego powodu wpadłeś w VAT i wypadłeś
    z karty - to moga być 2 różne sprawy.
    Inna rzecz, że teraz duuuuużo wiedzy ci się przyda :]
    No i nie wiem do kiedy (z jakim wyprzedzeniem) występuje
    się o kartę - czyżby jakiś termin ?

    Pozdrowienia, Gotfryd