  • 1. Data: 2004-06-29 08:47:57
    Temat: Czy mogę?
    Od: "Tomasz LAM [ZULU]" <t...@n...warcnet.usun.szczecin.pl>

    Witam!

    Zona prowadzi dział. gosp. jako dodatkowe zajecie, w zwiazku z czym
    odprowadza tylko składke 52 (zdrowotne) do ZUS. Wpłaca ją co miesiąc ze
    swojego konta osobistego. Ale, ponieważ to ja de facto utrzymuję rodzinę
    to muszę żonie co miesiąc przelewać tyle ile potrzebuje na tą składke.
    Pytanie, czy mogę za żonę tą składke ja przelewać? Czy ma znaczenie że
    pójdzie to z mojego konta, a nie z konta żony??? Męczy mnie taka zabawa
    co miesiąc, a tak przelewałbym bezpośrednio do ZUS! Czyli powtórzę
    pytanie: czy mogę przelewać za żonę, prowadzącą dodatkową działalność
    gosp. składkę 52 do ZUS?

    TLZ

  • 2. Data: 2004-06-29 17:39:57
    Temat: Re: Czy mogę?
    Od: "michal" <m...@p...onet.pl>

    Lepiej niech zona zalozy GIRO konto na poczcie - to takie specjalne konto
    tylko dla zusu. Prowadzenie konta nic nie kosztuje, a pieniadze wplacasz w
    okienku na dowolnej poczcie.