  • 1. Data: 2004-06-28 22:50:26
    Temat: KPiR - EŚT - księgowanie
    Od: "Patryk" <a...@w...pl>

    Witam grupowiczów. Dla was to proste, dla mnie trochę kłopotliwe. Sprawa ma
    się tak:
    Rozpocząłem działalność 15 grudnia 2003.
    Zrobiłem wycene komputera na dzien 31.12.2003 - 1000 złotych.
    W następnych miesiącach dokupiłem drukarkę, skaner i monitor - stary się
    zepsuł, oraz Windowsa.
    Chcę jednorazowo zamortyzować ten komputer - muszę to zrobić w miesiącu
    styczniu czy lutym,
    jeśli protokól wyceny sporządzony jest w styczniu i przyjęcie środka
    trwałego w styczniu?

    Teraz jak to wszystko zaksięgować - co wpisać gdzie w KPiR a co w EŚT?
    A co jeśli jednorazowo zamortyzuje ten komputer zrobię, chcąc dodać
    drukarkę, skaner i monitor?
    Do czego to dodam, jeżeli jego wartość będzie wynosiła 0 - zamortyzowany w
    100%?

    Jak rozpisać to wszystkio w EŚT? Osobno "Komputer", "monitor" itd ?
    Jak amortyzować Windowsa?

    Pozdrawiam oraz liczę na waszą pomoc.
    Patryk.

  • 2. Data: 2004-07-02 21:12:07
    Temat: Re: KPiR - EŚT - księgowanie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 29 Jun 2004, Patryk wrote:
    [...]
    >+ oraz Windowsa.

    To brzmi jak "i czasopisma". Poszukaj dyskusji o sofcie...

    >+ Chcę jednorazowo zamortyzować ten komputer - muszę to
    >+ zrobić w miesiącu styczniu czy lutym, jeśli protokól wyceny sporządzony
    >+ jest w styczniu i przyjęcie środka trwałego w styczniu?

    ...a co stanowi ustawa ? Bo to co mam na HDD zawiera tekst: "w miesiącu
    lub miesiącu następnym" (czy jakoś tak, piszę "z głowy czyli z niczego"
    ;>) ! - krótko mówiąc AFAIK można sobie wybrać.

    >+ Teraz jak to wszystko zaksięgować - co wpisać gdzie w KPiR a co w EŚT?

    Na pewno wartość amortyzacji wg. EŚT do KPiR.

    >+ A co jeśli jednorazowo zamortyzuje ten komputer zrobię, chcąc dodać
    >+ drukarkę, skaner i monitor?

    Umiesz udowodnić, że komputer *bez monitora* nadawał ci się do czegoś ?

    A "co zrobić" ?
    IMHO nie kombinować, tylko robić "wg ustawy": zakupy <3500 zł
    "po prostu w koszt", zakupy > 3500 zł - podwyższenie WP i amorty-
    zacja.

    >+ Do czego to dodam, jeżeli jego wartość będzie wynosiła 0
    >+ - zamortyzowany w 100%?

    Acha. Rozumiem że ty też uważasz iż "towar" lub "ŚT" ma *jedną*
    wartość ?? Sugeruję iż różnimy się w poglądach :) i IMO & AFAIK
    ŚT ma (co najmniej) wartości:
    - początkową
    - księgową
    - odtworzeniową