  • 1. Data: 2004-06-29 08:52:56
    Temat: interpretacja US
    Od: "Andrzej Olszewski" <a...@k...pl>

    Witam grupowiczów!

    Czy ktoś może mi podpowiedzieć w jaki sposób,
    po otrzymaniu interpretacji przepisów podatkowych z US,
    można bezpiecznie dla podatnika odwołać się od niekorzystnej
    interpretacji, jeżeli urząd nie wydał jeszcze żadnej decyzji podatkowej
    w tej sprawie (brak możliwości odliczeń w poprzednim roku ze względu
    na wcześniejsze odliczenie podatku z innych ulg).
    Przysłana interpretacja nie odności się do powołanego przeze mnie wyroku NSA
    w podobnej sprawie, a jedynie jest suchym 3 stronicowym bełkotem prawnym.

    pozdr.
    Andrzej

  • 2. Data: 2004-06-29 10:07:40
    Temat: Re: interpretacja US
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik "Andrzej Olszewski" <a...@k...pl> napisał w wiadomości

    > Czy ktoś może mi podpowiedzieć w jaki sposób,
    > po otrzymaniu interpretacji przepisów podatkowych z US,
    > można bezpiecznie dla podatnika odwołać się od niekorzystnej
    > interpretacji,

    Prawo chyba nie przewiduje odwolania od
    interpretacji z art 14a ordynacji.
    O ile dobrze pamiętam, to można ich jedynie
    ponaglać, jeśli nie dotrzymują terminu.

    > Przysłana interpretacja [...] jest suchym 3 stronicowym bełkotem prawnym.

    Też tak miałem :-)
    Ta interpretacja nie jest przecież wiążąca.
    Zawsze możesz uznać, że nie mieli racji
    i zrobić po swojemu.
    Być może z jakiegoś artykułu możesz się
    komuś poskarżyć, że olewają swoje obowiązki
    i odpowiadają nie na temat, ale to może jakiś
    praktyk podpowie.

  • 3. Data: 2004-06-29 11:04:39
    Od: "AnDy" <a...@k...pl>

    > Też tak miałem :-)
    > Ta interpretacja nie jest przecież wiążąca.
    > Zawsze możesz uznać, że nie mieli racji
    > i zrobić po swojemu.

    zastanawiam się czy jeśli złożyłem wcześniej korektę PIT "po swojemu"
    a teraz nie zastosuję się do interpretacji US i nie złożę kolejnej korekty
    to co może mi grozić przy konktoli i wydaniu decyzji przez US ?

    czy mam możliwość dochodzenia własnych racji przed wydaniem decyzji w mojej
    sprawie ?

  • 4. Data: 2004-06-29 17:32:49
    Od: "michal" <m...@p...onet.pl>

    AnDy napisał(a) w wiadomości: ...

    >prawnym.

    >zastanawiam się czy je?li złożyłem wcze?niej korektę PIT "po swojemu"
    >a teraz nie zastosuję się do interpretacji US i nie złożę kolejnej korekty
    >to co może mi grozić przy konktoli i wydaniu decyzji przez US ?
    >
    >czy mam możliwo?ć dochodzenia własnych racji przed wydaniem decyzji w mojej
    >sprawie ?

    Grozi ci dokladnie to samo co bez wniosku o interpretacje. Jezeli zlozyles
    zeznanie podatkowe, a nastepnie korekte, to "obowiazuje" ono do momentu
    uprawnomocnienia odmiennej decyzji US po przeprowadzeniu postepowania
    podatkowego. Po wszczeciu postepowania nie mozesz juz zlozyc kolejnej
    korekty.

    Nie mozesz na obecnym etapie zlozyc skargi do sadu bo nie ma decyzji. Mozesz
    zlozyc na siebie "donos" - wowczas po kontroli bedziesz mogl sie odwolywac
    do izby skarbowej ew. sadu administracyjnego. Czasem jest to lepsze niz
    czekanie przez kilka lat - odsetki rosna szybko.

    Poza tym lepiej zapytaj kogos kompetentnego czy na pewno masz racje co do
    istoty sprawy.