  • 1. Data: 2002-03-28 20:50:57
    Temat: Czy moge wliczyc w koszty nieoclony towar?
    Od: Tomasz Sroczynski <t...@f...polbox.pl>

    Pytanie tylko na pierwszy rzut oka oczywiste.
    Kupowalem w Niemczech maszyne. Oprocz tego dostalem od firmy niemieckiej
    fakture na dokumentacje, która potrzebna mi byla wylacznie do rozebrania
    tej maszyny za granica. W zwiazku z tym nie sciagalem dokumantacji do
    Polski, a wiec nie mam odprawy celnej.
    Czy taka fakture moge wliczyc w koszty?
    Czy lepiej tlumaczyc sie, ze "przez pomylke" nie zostala odprawiona, ale
    jest na miejscu (mam sporo roznych dokumentacji do maszyn, wiec jest co
    pokazac)?
    Sprawa miala miejsce w 2000 roku, prowadzace mi to wowczas biuro bez
    zmrozenia okiem wliczylo fakture w koszty oraz naliczylo i odliczylo
    VAT.
    No i wlasnie mam kontrole z UKS tego okresu. A biuro juz nie istnieje.
    Czekam na opinie.

    Pozdrawiam

    Tomek

  • 2. Data: 2002-03-29 06:51:33
    Temat: Re: Czy moge wliczyc w koszty nieoclony towar?
    Od: "Wieslaw Tomczak" <t...@q...pl>

    Użytkownik Tomasz Sroczynski <t...@f...polbox.pl> w wiadomooci do grup
    dyskusyjnych napisał:3...@f...polbox.pl...
> [...]
    > VAT.
    > No i wlasnie mam kontrole z UKS tego okresu. A biuro juz nie istnieje.

    Cos mi tu nie gra???
    1. jak mozna odliczyc VAT jesli nie bylo odprawy celnej??
    2. Wliczenie tego w koszty rownaloby sie rpzyznaniu ze
    - prowadzisz jakas dzialalnosc poza krajem ( po co ci potrzebne czesci
    za granica - czyzby tam sie zuzyly w jakiejs dzialalnosci)
    - przemyciles czesci ( co niestety moze okazac sie karalne)

    najprosciej chyba zrobic korekte i potraktowac owczesny wpis jako pomylke
    dokonana przez biuro, nic takiego nigdy nie mialo miejsca
    WT