  • 1. Data: 2002-03-28 21:27:07
    Temat: Koszty podróży do pracy do innego miasta
    Od: "Krzysztof Kowalski" <k...@b...pl>

    Witam,

    Załóżmy, że mieszkam w mieście A i tam też mam zarejestrowaną działalność
    gospodarczą. Od poniedziałku do piątku mieszkam w mieście B (w innej części
    Polski). Co tydzień dojeżdżam z miasta A do B i z powrotem. W mieście B
    pracuję na umowę o pracę (pełny etat), ale również dokonuję tutaj sprzedaży
    swoich usług (udokumentowane fakturami i umowami) dla klientów z miasta B.
    1.) Czy takie przejazdy samochodem z miasta A do B mogę wliczać w
    kilometrówkę (prywatne auto właściciela)
    2.) Czy jeśli jadę pociągiem to mogę w jakiś sposób księgować bilety
    kolejowe w koszty? Jeśli tak to czy są jekieś limity na kwoty i np na klasę
    (czy może być np 1 klasa?)

    Pozdrawiam
    K. Kowalski

  • 2. Data: 2002-03-28 21:51:58
    Temat: Re: Koszty podróży do pracy do innego miasta
    Od: "Cezary F." <c...@i...pl>

    "Krzysztof Kowalski" <k...@b...pl> wrote:
> [...]
    > 2.) Czy jeśli jadę pociągiem to mogę w jakiś sposób księgować bilety
    > kolejowe w koszty? Jeśli tak to czy są jekieś limity na kwoty i np

    Pamiętam taki wyrok, że koszt dojazdu właściciela z miejsca
    zamieszkania
    do miejsca gdzie jest zarejestrowana działalność nie jest KUP.
    (dotyczyło rozliczeń kilometrówką, może na kolej jest inny precedens
    :-)))
    Ale możesz mieć podwyższone koszty uzyskania do umowy o pracę.
    Nie jest to to samo, ale zawsze...

    CEZ

  • 3. Data: 2002-03-29 11:32:12
    Od: "Krzysztof Kowalski" <k...@b...pl>

> [...]
    >:-)))
    >Ale możesz mieć podwyższone koszty uzyskania do umowy o pracę.

    Kurcze, ale jak mieszkałem w mieście C (10 km od miasta A) i codziennie
    dojeżdżałem owe 10 km do pracy to zawsze to wpisywałem w kilometrówkę - czyżby
    błąd?

    K. Kowalski

    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 4. Data: 2002-03-29 19:48:57
    Od: "Cezary F." <c...@i...pl>

> [...]
    codziennie
    > dojeżdżałem owe 10 km do pracy to zawsze to wpisywałem w

    No dobra :-) Masz tu coś takiego Rzepki:

    .........czy używaniem samochodu prywatnego na potrzeby firmy
    są również dojazdy osoby prowadzącej działalność
    gospodarczą z własnego domu do siedziby firmy,
    czyli dojazdy do pracy?
    Czy przejazdy te można wpisywać
    do ewidencji przebiegu samochodu, a więc w rezultacie
    zaliczać w koszty?

    Kwestia ta była przedmiotem sporów.
    Naczelny Sąd Administracyjny w wyroku z 17 lipca 1996 r. (SA/Sz
    2378/95)
    uznał, iż zaliczenie w ciężar kosztów wydatków na dojazdy do miejsca
    wykonywania działalności gospodarczej i z powrotem było bezpodstawne
    ze względu na brak ich bezpośredniego związku z uzyskanym przychodem.
    NSA wyjaśnił m. in., iż treść art. 22 ust. 1 updf w zestawieniu z
    zawartym
    w art. 23 updf wykazem wydatków i wartości nie uważanych przez ustawę
    za koszty uzyskania przychodów wskazuje na to, że kosztem uzyskania
    przychodów są według ustawy nie wszelkie wydatki związane z osiąganiem
    przychodów z działalności gospodarczej, lecz jedynie te, które
    poniesione
    zostały w celu osiągnięcia określonego przychodu, a więc gdy między
    wydatkiem a przychodem istnieje bezpośredni związek.

    Jednakże praktyka organów podatkowych jest dla podatników
    korzystniejsza. Przyjmuje się, że między wydatkami na paliwo
    zużywane na dojazdy do pracy taki związek istnieje, a więc podatnik
    ma prawo wykazywać w ewidencji przebiegu także dojazdy z domu
    do siedziby swej firmy, a tym samym zaliczać w koszty, według
    wskazanych
    wyżej reguł, także wydatki na paliwo zużywane na te dojazdy.

    całość na:
    http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_981107/p
    rawo/prawo_a_5.htm
    l#6

    CEZ

  • 5. Data: 2002-04-04 18:19:03
    Od: "Krzysztof Kowalski" <k...@b...pl>

    Użytkownik "Cezary F." <c...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wskazanych
    > wyżej reguł, także wydatki na paliwo zużywane na te dojazdy.

    Hihi, to mam księgować te wyjazdy cotygodniowe, które opiałem w liście nr 1?
    :-)

    Pozdrawiam
    K. Kowalski