    From: K---L <k...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Czy moze byc zwolniony z VATu?
    Date: Tue, 17 Aug 2004 22:50:45 +0200

    > Moim zdaniem VAT-owcem powiniene? staae si? ju? w 2001 r od momentu
    > przekroczenia
    > obrotu w wys. 10 000 EURO. Tak wi?c ju? w 2001 r. powinienes z?ozyae
    > pierwsze
    > deklaracje.
    >Pozdrawiam
    > Monika

    Tylko wtedy limit na VAT byl 80 000,00 zl. I wtedy pod koniec roku weszla
    ustawa ze od 2002 roku VATowcem bedzie ten kto w 2001 roku przekroczyl
    10000 euro. I poszedlem do US i powiedzieli mi ze abym byl VAT owcem to
    musze wypelnic jakies zgloszenie. Ale pani wyjasnila mi ze nie musze
    wypelniac skoro nie bede prowadzil dzialalnosci. A pozniej jak zechce
    prowadzic dzialalnosc to po prostu mam wypelnic zgloszenie do rozliczania
    podatku VAT i dalej wszystko jasne.
    Tylko ze w miedzyczasie zmienily sie przepisy o VAT i podobno aby byc VAT
    owcem trzeba w roku poprzedzajacym miec obrot powyzej 10000 euro.
    No i stad moj dylemat.

    Ale wielkie dzieki za odpowiedz i pozdrowienia Moniko.