  • 1. Data: 2004-10-26 16:26:47
    Temat: Czy można nie zaksięgować faktury VAT (zakup)?
    Od: "masuro" <m...@t...pl>

    Zakupiłam towar do firmy na fakturę, po czym stwierdziłam,
    że np. wezmę sobie to do domu, albo, że podaruję komuś.

    Czy mogę fakturęVAT wystawioną dla mnie na firmę wrzucić w
    kąt nie zajmując się nią więcej, czy też mam obowiązek
    zaksięgowania jej w PKPiR.

    dziękuję za podpowiedzi.
    Małgorzata.
    PKPiR, VAT, memoriał.

  • 2. Data: 2004-10-26 20:17:50
    Temat: Re: Czy można nie zaksięgować faktury VAT (zakup)?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 26 Oct 2004, masuro wrote:

> [...]
    >+ Czy mogę fakturęVAT wystawioną dla mnie na firmę wrzucić w
    >+ kąt nie zajmując się nią więcej, czy też mam obowiązek

    Grupowicze byli uprzejmi razy kilka zaaplikować mi już "przycieranie
    nosa" wobec moich opinii odrębnych :) więc zaprezentuję podsumowanie :)

    Od czasu kiedy nie ma obowiązku "doliczenia średniej marży" trudno
    znaleźć JAKIKOLWIEK powód do zakazu "wrzucenia w kąt".
    Jest PRZYMUS uznawania czegoś za koszt ? (AFAIK nie ma)
    Jest PRZYMUS wpisywania wydatku w KPiR ? (AFAIK *jest* - dotyczy
    towarów handlowych ! Ale POSIADAJĄC dowód legalnego nabycia
    IMHO można przecież "uznać że jest na inne potrzeby niż
    handlowe"... czyż nie ? :))
    Jest PRZYMUS odliczania VAT ? (AFAIK nie ma :))

    W przypadku obawy co do towaru handlowego oraz w każdym innym :) można
    również IMHO wystawić FW (fakturę wewnętrzną) - czyli "normalnie"
    zaliczyć nabytek do "handlowych", odliczyć VAT i z powrotem "wyprowadzić"
    tenże VAT wykazując do odprowadzenia.
    Ma zaletę przy "proporcji": zwiększa sprzedaż opodatkowaną :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)