  • 1. Data: 2004-10-26 15:44:25
    Temat: błąd przy realizacji żądania faktury do paragonu
    Od: "masuro" <m...@t...pl>

    Witam grupowiczów!
    Wiem, że jeśli klient kupił towar na paragon, a teraz chce
    fakturę, to trzeba mu zabrać paragon i przyczepić do kopii
    faktury wystawionej normalnie z numerem kolejnym, i że
    faktury takiej nie księguje się, bo kwota została już
    zaksięgowana w raporcie dobowym z kasy fiskalnej.
    Sęk w tym, że mój wspólnik nie wiedział, bo go o tym nie
    poinformowałam i zrobił tak:
    wystawił fakturę korygującą ten paragon (że niby to zwrot
    towaru) niestety nie odebrał paragonu, ani nie sporządził
    żadnego protokołu zwrotu towaru, a następnie wystawił
    fakturę.

    Co mam z tym fantem zrobić?

    Małgorzata.

  • 2. Data: 2004-10-26 17:19:42
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik masuro napisał:

> [...]
    > towaru) niestety nie odebrał paragonu, ani nie sporządził
    > żadnego protokołu zwrotu towaru, a następnie wystawił

    Zastrzelić takiego wspólnika. Rozwiązac spółke najszybciej jak sie da.
    Taka głupota powinna być karalna.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 3. Data: 2004-10-26 17:58:02
    Od: "masuro" <m...@t...pl>

    zwrot
    sporządził

    > Zastrzelić takiego wspólnika. Rozwiązac spółke najszybciej
> [...]

    Maddy, plizzz nie znęcaj się
    to, że to GŁUPOTA :-( sama przecież wiem i wspólnik już za
    to oberwał ode mnie, tym nie mniej nie jestem pewna jak z
    tego wybrnąć, więc ja-zielona chylę pokornie czoło przed
    starymi wyjadaczami jakimi są niektórzy "postmeni" grupy i
    proszę o radę, bo teraz muszę jakoś z tego wybrnąć.....

    czy mogę zrobić to tak:
    odnaleźć klienta - jest to dla mnie wykonalne
    i kazać mu podpisać fakturę korygującą i dodatkowo kazać mu
    podpisać jakiś protokół zwrotu towaru.
    i zaksięgować oba dokumenty:
    faktutę korygującą dokumentującą zwrot towaru i
    fakturę VAT dokumentującą sprzedaż
    przecież z VAT-em dla SP będę w ten sposób w porządku.

    Małgorzata
    PKPiR, VAT, memoriał

  • 4. Data: 2004-10-26 18:23:56
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik masuro napisał:

> [...]
    > faktutę korygującą dokumentującą zwrot towaru i
    > fakturę VAT dokumentującą sprzedaż
    > przecież z VAT-em dla SP będę w ten sposób w porządku.

    Bez oryginały paragonu nic nie wskórasz.
    Raczej pogódź sie z tym, że masz podwójną sprzedaż i jestes do tyłu o
    podatki.
    Wszelkie kombinacje bez paragonu mogą zostac zakwestionowane przez US.
    Faktura korygująca wystawiona do faktury VAT zapewnia że kupujacy i
    adresat korekty to ta sama osoba (można oczywiście podpis sfałszowac ale
    to można sprawdzić kontrolą krzyżową).
    Sprzedaż na paragon jest bezimienna, więc fakturę korygująca do paragonu
    można teoreycznie dać do podpisania szwagrowi ktory zaświadczy że kupił
    a potem oddał tylko zgubil paragon. Dlatego własnie oryginał paragonu
    jest niezbędny - korekta paragonu bez zwrotu tegoż jest z miejsca
    podejrzane - nie ma żadnej gwarancji że osoba podpisująca korektę
    faktycznie dokonała zakupu. Jeżeli kontroler z US zakwestionuje ta
    korektę jako fałszywą to nie masz możliwości obrony.

    Niestety, jak się zostawia wspólnika na gospodarstwie dobrze sie jest
    upewnić, że wie co ma robić albo że chociaż ZAPYTA. W dobie komórek to
    nie powinien być wielki problem.
    Wspólnik oberwał? Tzn. wziął na siebie podwójny VAT od tej sprzedaży? Bo
    tylko taka forma oberwania czegos go nauczy.

    Jedyna nadziej w tym, że klient ma jednak ten paragon.
    Jeżeli nie, to macie oboje zaliczony płatny kurs "Kasa fiskalna od podstaw".

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 5. Data: 2004-10-26 21:05:56
    Od: "masuro" <m...@t...pl>

    > Jedyna nadziej w tym, że klient ma jednak ten paragon.
    > Jeżeli nie, to macie oboje zaliczony płatny kurs "Kasa fiskalna od podstaw".
    >
    > Maddy

    ...no pewnie tak.
    ale jeśli jestem w stanie udowodnić, że ten klient to TEN a nie inny, bo tak wynika z
    dokumentacji i jeszcze dołączę do tego "sprawozdanie techniczne" opisujące całe
    zajście ;-), to myślę, że możnaby tak zrobić, co Ty/Wy na to?

    A teraz - wybaczcie mi proszę głupotę (jeśli uważa ktoś za głupie to, że wcześniej o
    tym nie pisałam), traktujcie z pobłażliwością i wykażcie cierpliwość anielską - gdyż
    dodam jeszcze coś co rzuci prawdopodobnie nowe światło na moją kwestię.
    Moje paragony są niefiskalne, drukowane są z programu komputerowego, komputer i
    program są legalne, ale cały system nie jest zafiskalizowany, a obowiązek posiadania
    kasy jeszcze mnie nie dotyczy.
    Wiem, że paragon niefiskalny nie jest dokumentem księgowym, ale wystawiamy je dla
    potrzeb swoich i klienta, a dla potrzeb rozliczania z US codziennie za pomocą
    dziennego zestawienia sprzedaży bezrachunkowej, wpisuję kwoty do ewidencji sprzedaży
    VAT, a na koniec miesiąca na podstawie danych z ewidencji sprzedaży VAT wpisuję
    dochód do PKPiR.
    Paragony niefiskalne wpisuję do komputera i od razu drukuję, każdy paragon
    niefiskalny ma swój numer kolejny.

    Czy w tym przypadku zwrot towaru również następuje poprzez fakturę korygującą? tak
    jak przy zwrocie towaru zakupionego na paragon fiskalny?

    cytuję maddy:
    Korekty sprzedazy zarejestrowanej na kasie fiskalnej, np. w przypadku
    zwrotu towaru, można dokonac odbierając od klienta ORYGINAŁ paragonu i
    sporządzając do tego jakis dokument zwrotu towaru podpisany przez klienta.
    Ponadto niektóre programy fakturujące, jeżeli obsługuja też drukarke
    fiskalną, pozwalaja wystawic fakture korygująca do paragonu, widziałam
    na własne oczy że US sie nie czepia ;-)
    Taki zapis korygujący oczywiście nie będzie ujęty na kasie - trzeba go
    zaksięgowac osobno.

    Acha - no i czy ta Fa korygująca musi być podpisana?

    ...a jeśli źle myślę, proszę mi powiedzieć, jak mam przyjąć zwrot towaru w przypadku
    sprzedaży nieewidencjonowanej przy pomocy kasy fiskalnej?

    Małgorzata
    PKPiR, VAT, memoriał