  • 1. Data: 2004-10-26 17:15:42
    Temat: Zapytanie do US, zaskarżanie ustawy, itd.
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Ponieważ potwierdzenia WDT spać mi nie dają, więc postanowiłem wysmarować
    zapytanie do Urzędu Skarbowego i zapytać czy wystarczającym potwierdzeniem
    jest przelew, tracking, itd.

    Mam parę pytań. Czy w jednym piśmie można na zawrzeć dowolną ilość pytań?
    (moje pismo ma już 8 stron :) ) Jaka jest opłata za pismo, a jaka za
    załączniki?

    I druga sprawa - załóżmy, że jestem przekonany, że przepis o potwierdzeniach
    WDT jest niezgodny z VI Dyrektywą. Czy mogę sam, jako szary obywatel to
    gdzieś zaskarżyć? Po prostu nie chcę czekać, aż kontrola walnie mi karę
    i podatek (i dopiero wtedy się procesować) i chciałbym zabrać się za to jak
    najwcześniej.

    P.

  • 2. Data: 2004-10-26 19:22:12
    Temat: Re: Zapytanie do US, zaskarżanie ustawy, itd.
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik "Paszczak" <s...@h...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jest przelew, tracking, itd.
    >
    > Mam parę pytań. Czy w jednym piśmie można na zawrzeć dowolną ilość pytań?

    Raczej nie ma ograniczeń, ale pomyśl jaka będzie jakość
    odpowiedzi (16 stron bełkotu, z którego nic nie wywnioskujesz,
    bo napiszą Ci, że może być np fax potwierdzeniem, ale każdy
    przypadek rozpatrywany jest osobno i czasem jest potwierdzeniem,
    a czasem nie jest (zależy od tego jaki papier do faksu itp)

    Jaka jest opłata za pismo, a jaka za
    > załączniki?

    Jakie załączniki? Ponumeruj strony
    i na jednej opłacie - 5zł

    > I druga sprawa - załóżmy, że jestem przekonany, że przepis o
    potwierdzeniach
    > WDT jest niezgodny z VI Dyrektywą. Czy mogę sam, jako szary obywatel to
    > gdzieś zaskarżyć?

    Nie wiem.

    Po prostu nie chcę czekać, aż kontrola walnie mi karę
    > i podatek (i dopiero wtedy się procesować) i chciałbym zabrać się za to
    jak
    > najwcześniej.

    Z odpowiedzią z US niewiele wskórasz, bo taką odpowiedź
    dostaniesz jak opisałem. Więc nawet nie będziesz się mógł
    nią podeprzeć.
    Może zgłoś się do jakiegoś posła ze swojego okręgu :-))))))

  • 3. Data: 2004-10-26 19:31:17
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    cef <c...@i...pl> wrote:
> [...]
    > przypadek rozpatrywany jest osobno i czasem jest potwierdzeniem,
    > a czasem nie jest (zależy od tego jaki papier do faksu itp)

    Wyszło takie długie, bo właśnie chciałem to porozbijać na kilka jasnych
    pytań (np. czy może być faks, czy może być wydruk emaila, itd.)

    > Jakie załączniki? Ponumeruj strony
    > i na jednej opłacie - 5zł

    5? Ja słyszałem o 20. A załącznikami jest np. ksero listu przewozowego i
    wydruk trackingu albo przelew od Polcardu i faktura z Polcardu z danymi
    właściciela karty.

    > Z odpowiedzią z US niewiele wskórasz, bo taką odpowiedź
    > dostaniesz jak opisałem. Więc nawet nie będziesz się mógł
    > nią podeprzeć.

    Te odpowiedzi, które czytałem w SIPie na stronie MF są w miarę konkretne.
    Jak takie dostanę, to nie będę płakał (no, będę płakał jak nie zgodzą się z
    moją interpretacją :) ).

    > Może zgłoś się do jakiegoś posła ze swojego okręgu :-))))))

    Też o tym myślałem... Chyba jedyne wyjście.

    P.

  • 4. Data: 2004-10-26 20:20:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 26 Oct 2004, Paszczak wrote:
    [...]
    >+ Mam parę pytań. Czy w jednym piśmie można na zawrzeć dowolną ilość pytań?
    >+ (moje pismo ma już 8 stron :) )

    Ustawa o opłacie skarbowej :)
    AFAIK tak.

    >+ Jaka jest opłata [...] za załączniki?