  • 41. Data: 2011-07-10 19:03:11
    Temat: Re: Czy można samego siebie formalnie zatrudnic?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > No właśnie. przecie metoda Korwina: Wyrżnąć albo zostawić na ulicy,
    > niech zdechną, jest o wiele bardziej humanitarna.

    Z Korwinem ma to niewiele wspólnego, może lepiej napisać "metoda
    Przemysława co się nie zna, ale krytykuje"?

    --
    Liwiusz

  • 42. Data: 2011-07-10 20:12:12
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    Borys Pogoreło wrote:
    (ciap)

    > Na razie mogą otworzyć i płacić ulgowy ZUS przez dwa lata.

    Ulgowy ma pewne powazne wady - np. nie daje suprawnień do zasiłku.

    --
    Włodek

  • 43. Data: 2011-07-10 20:12:29
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 10.07.2011 21:03, Liwiusz pisze:
    > Z Korwinem ma to niewiele wspólnego, może lepiej napisać "metoda
    > Przemysława co się nie zna, ale krytykuje"?

    Jakie więc rozwiązanie proponujesz?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 44. Data: 2011-07-10 20:14:16
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 10.07.2011 21:02, Liwiusz pisze:

    > I tak samo przedsiębiorcy.

    Nie tak samo. Gospodynie domowe nie mają dochodu własnego więc utrzymują
    się z dochodów męża więc mają składki płacone od dochodów męża więc jak
    męża zabraknie mogą mieć płacone renty/emerytury. Jeżeli jakiś
    przedsiębiorca będzie zarabiał, a nie ubezpieczał się, to za chwilę
    zostanie z problemem.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 45. Data: 2011-07-10 20:14:17
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    Pendrive wrote:
    (ciap)
    > orientujesz sie w ogole bo z tego co widze interesujesz sie zusem czy
    > ktos zaskarzyl te przepisy ?

    ROTFL

    --
    Włodek

  • 46. Data: 2011-07-10 22:29:11
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sun, 10 Jul 2011 22:12:12 +0200, Włodzimierz Wojtiuk napisał(a):

    > Ulgowy ma pewne powazne wady - np. nie daje suprawnień do zasiłku.

    To prawda, podobnie utrudnia przejście na własną działalność z etatu,
    gdzie robi się to samo i ma już jakieś doświadczenie (co jednak nie dziwi,
    bo to by była niezła furtka). Ale mimo wszystko jest to spore ułatwienie i
    po tym czasie powinno już się na tyle rozkręcić biznes, by ZUS nie był
    jakimś strasznym obciążeniem.

    Ciekawe co by było, gdyby te dwa "ulgowe" lata zamienili na dwa
    "proporcjonalne" lata. Pewnie płacz typu "Zacząłem w końcu lepiej zarabiać,
    a okradają mnie z pieniędzy!" ;)

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 47. Data: 2011-07-11 05:32:18
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-07-11 00:29, Borys Pogoreło pisze:
    > Ciekawe co by było, gdyby te dwa "ulgowe" lata zamienili na dwa
    > "proporcjonalne" lata. Pewnie płacz typu "Zacząłem w końcu lepiej zarabiać,
    > a okradają mnie z pieniędzy!"

    Jakby nie kombinować, to obydwa rozwiązania są złe. Bo co to znaczy, że
    "po tym czasie powinno już się na tyle rozkręcić biznes, by ZUS nie był
    jakimś strasznym obciążeniem"??? Jest jakiś obowiązek zarabiania dużo?
    Zawsze w takich sytuacjach podaję przykład mojej znajomej, która robiła
    ręcznie wykonywane pocztówki. Przestała, bo - jak stwierdziła -
    pracowała tylko na państwo.

    Argument (o konieczności zarabiania dużo przy DG) może jeszcze jakoś by
    się bronił, gdyby była zasada, że jak zarabiasz mało, to nie musisz
    rejestrować DG. Ale nie, wystarczy jedna transakcja na 10zł, ba - nie
    trzeba nawet żadnej transakcji - aby państwo uznało, że jemu ten
    "tysiączek" jednak się należy.

    --
    Liwiusz

  • 48. Data: 2011-07-11 08:34:39
    Od: Pendrive <P...@d...pl>

    W dniu 2011-07-10 17:36, Borys Pogoreło pisze:

    > Czyli ze śpiewem na ustach zapłacisz np. 2000zł ZUS-u, gdy zaczniesz
    > lepiej zarabiać?

    juz lepiej zarabiam, pisalem , sytuacja miala miejsce rok temu, teraz
    sobie pomyslalem o tym bo gdybym nie mial umow a opieral sie na
    sprzedazy na allegro to mialbym powazny problem.

    I jak juz pisałem,procentowo, ale z gornym ograniczeniem.

  • 49. Data: 2011-07-11 10:16:21
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Mon, 11 Jul 2011 10:34:39 +0200, Pendrive napisał(a):

> [...]
    > sprzedazy na allegro to mialbym powazny problem.
    >
    > I jak juz pisałem,procentowo, ale z gornym ograniczeniem.

    Jeśli górne ograniczenie byłoby na wysokości obecnej składki, to ja jestem
    za. Ale nasi wybrańcy przy okazji wszelkich zmian lubią zmieniać w górę
    (jak w przypadku zdrowotnego).

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl