  • 1. Data: 2011-07-09 21:08:05
    Temat: zakup towaru w BELGII na firme - brak mozliwosci uzyskania F-RY bez VAT
    Od: "kyte" <k...@n...com>

    Witam. Chcialbym dokonac zakupu w B. Niestety sprzedawca nie chce wystawic
    faktury ze stawka 0, jedynie tj w Belgii brutto z VAT 21%. Czy taka fakture
    mozna jakos wprowadzic w PL? Jak bedzie wygladac naliczenie VAT w PL?
    Dziekuje za wszelkie sugestie.

    Pozdr. .K.

  • 2. Data: 2011-07-19 16:47:28
    Od: "Rafal T." <r...@v...pl>

    W dniu 11-07-09 23:08, kyte pisze:
> [...]
    > taka fakture mozna jakos wprowadzic w PL? Jak bedzie wygladac naliczenie
    > VAT w PL? Dziekuje za wszelkie sugestie.

    Sprzedawca w Belgi łamie ustawę. Niech sprawdzi na stronie VAT UE Ciebie
    i po problemie:

    http://ec.europa.eu/taxation_customs/vies/

    współpracuję z lelgijskimi firmami i dla żadnej nie jest to problem

    pozdr
    rafal

  • 3. Data: 2011-07-22 19:33:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 19 Jul 2011, Rafal T. wrote:

    > Sprzedawca w Belgi łamie ustawę.

    Możesz podać w którym miejscu?
    Pytam poważnie i bez ironii.
    Oczywistym jest, że *jeśli* dana transakcja stanowi WDT/WNT, to
    obowiązuje określony tryb postępowania.

    Ale z jakiego przepisu wynika, że sprzedawca *musi* uznać jednostronną
    deklarację kupującego, że owa transakcja ma stanowić WDT dla sprzedawcy,
    w szczególności jeśli sprzedawca z różnych powodów uważa że jego
    oferta była "konsumencka", a w razie czego może wyjść iż to jego
    będzie się czepiał (ichni) US?
    Kupujący rzecz jasna ma prawo dokonywania zarówno zakupu konsumenckiego
    (który WDT dla sprzedawcy *nie* stanowi) jak i WNT, ale pytam z naciskiem
    o jednostronność deklaracji, dokonanej jak rozumiem *po* zawarciu
    umowy.

    > Niech sprawdzi na stronie VAT UE Ciebie

    "Ale ja to panu sprzedałem w celach konsumenckich"!

    Jaki przepis (może być w implementacji polskiej ustawy o VAT,
    czyli patrząc z "odwrotnej" strony, zakładając iż podobna
    regulacja ma miejsce w Belgii, bądź przepis dyrektyw UE)
    zmusza sprzedawcę do uznania że ta transakcja *stanowi* (jego)
    WDT?

    > współpracuję z elgijskimi firmami i dla żadnej nie jest to problem

    Dobrze, ale grupowicz trafił na taką która wedle własnego uznania
    problem widzi.
    I przyznam, że od drugiej strony widzę że też jest problem: jak
    zmusić sprzedawcę do uznania WDT, jesli oferta tego nie przewidywała.
    Idąc dalej: zakładając, że znajdziemy przepis wskazujący na
    nieprawidłowość postępowania, pozostanie nam pytanie jaka będzie
    za to sankcja.

    pzdr, Gotfryd