    From: ajt <a...@u...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Czy muszę/mogę wystawić fakturę wewnętrzną?
    Date: Sat, 10 Dec 2005 11:28:47 +0100

    Witam,
    Proszę o pomoc, bo się zapętliłem :)
    Czy jako czynny watowiec mogę/nie mogę/powinienem wystawić fakturę
    węwnętrzną w celu udokumentowania sprzedaży usług, których miejscem
    świadczenia jest terytorium innego kraju? (np. usługi elektroniczne,
    reklama, udzielenie licencji).
    Nabywca płaci czekiem, przelewem lub kartą, nie chce faktury.
    Par. 28 rozporządzenia o fakturach, dotyczący zasad wystawiania faktur
    wewnętrznych, powołuje się na art. 106 ust.7 ustawy, gdzie jednym z
    przpadków wystawiania faktur wewnętrznych jest dostawa towarów, dla
    której podatnikiem jest nabywca. Usług tam nie wymieniono.
    Z kolei par. 30 dotyczy "normalnych" faktur dokumentujących takie
    usługi, ale rozumiem, że jak nabywca nie chce, to się ich nie wystawia.

    Czy wobec tego wystawienie faktury wewnętrznej nie będzie błędem?
    Może wystarczy prowadzenie samej ewidencji takiej sprzedaży?

    Pozdrawiam
    @