  • 1. Data: 2003-03-27 10:57:30
    Temat: Czy naprawde nikt nie wie
    Od: "Jurek" <r...@p...fm>

    Witam,
    Kilka dni temu o to pytalem ale chyba nikt nie wie :(

    Prowadze mala DG, jednoosobowo.
    Tak sie zlozylo ze poczatkiem roku 2002 nie zaplacilem
    trzech skladek na ZUS.
    Pisalem podanie do ZUSu o odroczenie albo rozlozenie
    na raty splaty zaleglych naleznosci ale dostalem decyzje
    odmowna.
    Na dodatek kilka dni temu dostalem tytul wykonawczy
    na zajecie posiadlosci celem zmuszenia do zaplaty.
    Pytanie mam takie.
    Czy moge zaplacic same zalegle kwoty wraz z odsetkami
    bez kosztow zajecia ?? (tych kosztow jest nie tak malo)
    Gdzies widzalem jakis przepis ze w przypadku uregulowania
    zaleglosci odstepuje sie od egzekucji naleznosci.
    Nie moge tego znalesc i nie wiem jak to sie ma w tym przypadku.

    Bede wdzieczny za informacje
    Rysiek

  • 2. Data: 2003-03-27 12:14:41
    Temat: Re: Czy naprawde nikt nie wie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 27 Mar 2003, Jurek wrote:
    [...]
    >+ Gdzies widzalem jakis przepis ze w przypadku uregulowania
    >+ zaleglosci odstepuje sie od egzekucji naleznosci.

    Spytaj na .prawo, tam częściej widuję podobne kwestie.
    Obawiam się że jeśli egzekucja już została wszczęta to będzie
    kłopot :( - o ile dobrze widziałem, to jeśli komornik (lub
    inny egzekutor) już przyjdzie lub pośle pismo to chce zapłaty
    i ma do tego jakieś podstawy.

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2003-03-27 14:23:08
    Od: "Kamil Dziwisz" <k...@o...pl>

> [...]
    > zaleglosci odstepuje sie od egzekucji naleznosci.
    > Nie moge tego znalesc i nie wiem jak to sie ma w tym przypadku.

    Tu mamy chyba do czynienia z egzekucją w trybie administracyjnym.
    Kosztów raczej się nie uniknie.
    Choć niektórzy wybłagali w ZUSie, przynajmniej częściowe ich umorzenie.
    Płać zaległości, bij się w piersi i pisz podania o umorzenie.
    Kamil