  • 1. Data: 2002-01-17 14:23:59
    Temat: Czy nowe druki na przelewy obowiązują już czy dopiero za rok
    Od: "Michal" <k...@b...com>

    ...jak w temacie. Bo cos mi sie obilo, ze dopiero za rok?

  • 2. Data: 2002-01-17 14:37:32
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Michal" <k...@b...com> wrote in message
    > ...jak w temacie. Bo cos mi sie obilo, ze dopiero za rok?

    Napisala to GP powolujac sie na informacje z ministerstwa,
    bez podania "pism i paragrafow".

    Boguslaw

  • 3. Data: 2002-01-17 15:04:22
    Od: "justyna" <s...@w...pl>

    już teraz obowiązują

  • 4. Data: 2002-01-17 15:05:48
    Od: "AS" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "justyna" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    > już teraz obowiązują
    > Użytkownik "Michal" <k...@b...com> napisał w wiadomości

    Otrzymałem dzisiaj z Inforu następująca wiadomość:
    "Od 1 stycznia br. miały obowiązywać nowe wzory formularzy wpłat na rachunki
    organów podatkowych. Wprowadzone one zostały rozporządzeniem ministra
    finansów z dnia 15 września 2001 r. w sprawie określenia wzoru formularza
    wpłaty gotówkowej oraz polecenia przelewu na rachunek organu podatkowego
    (Dz.U. nr 105, poz. 1146). Celem ich wprowadzenia było zmobilizowanie
    podatników do podawania wszystkich, niezbędnych według urzędników,
    informacji dotyczących danej wpłaty.
    Jednakże obowiązujących od 1 stycznia br. nowych druków przelewów jeszcze
    nie ma. Banki tłumaczą brak nowych druków tym, że minister finansów nie
    zobligował bankowców do zaopatrzenia klientów w te druki. Ministerstwo
    Finansów z kolei ogłosiło przetarg na owe druki, ale cała procedura nie
    została jeszcze zakończona i druków jeszcze nie ma. Zgodnie z informacją
    udzieloną przez Ministerstwo Finansów, na razie przez rok mają jeszcze
    obowiązywać stare druki. Jeśli w międzyczasie pojawią się nowe, będą
    obowiązywały równocześnie i nowe, i stare. Aktualnie zalecono na starych -
    obecnie obowiązujących - umieszczanie dokładnych danych dotyczących wpłat
    podatkowych: tytuł wpłaty - na podstawie jakiej deklaracji, NIP itp. Nowe
    wzory, określone wymienionym wyżej rozporządzeniem, będą obowiązywały
    dopiero od stycznia 2003 r."

    Andrzej Smereka

  • 5. Data: 2002-01-17 15:14:08
    Od: "Katarzyna Mikołajczyk" <K...@c...pl>

    Użytkownik "AS" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zobligował bankowców do zaopatrzenia klientów w te druki. [ciach końcówkę]

    Jakby ktoś bardzo chciał korzystać z nowych wzorów przelewów (i wpłat) to w
    sklepach z drukami akcydensowymi można je nabyć. Zgodne ze wzorem Min. Fin.
    pzdr
    Kasia

  • 6. Data: 2002-01-18 14:38:36
    Od: "Joanna Żbikowska" <a...@a...com.pl>

    Użytkownik "Katarzyna Mikołajczyk" <K...@c...pl> napisał w
    wiadomości news:a26pid$7i3$1@druid.ceti.com.pl...

> [...]
    >
    > Jakby ktoś bardzo chciał korzystać z nowych wzorów przelewów (i wpłat) to
    > sklepach z drukami akcydensowymi można je nabyć. Zgodne ze wzorem Min.

    Witajcie - w PKO BP uzyskałam informację, że podatnikowi, który nie wypełnił
    polecenia przelewu zgodnie z nowymi zasadami (podanie w specjalnych polach -
    typu rozliczenia, rodzaju deklaracji etc) - skarbówka cofnęła przelew.
    To jak to jest? bo nie wiem...
    I jeszcze jedno - podatnicy, którzy drukują polecenia przelewu z PŁATNIKA
    (na zwykłym) papierze a nie czerwonych druczkach - mają podwyższone opłaty w
    banku za przelewy o 50%(znowu PKO BP).
    Czy bank ma prawo ? czy też może wydruki z Płatnika same z siebie są już
    "standardowe"?
    HELP
    Joaśka

  • 7. Data: 2002-01-18 16:03:55
    Od: "ania" <a...@e...pl_#@!%>

> [...]
    polach -
    > typu rozliczenia, rodzaju deklaracji etc) - skarbówka cofnęła przelew.

    dzisiaj rozmawialam z paniami z US ktore ksieguja - powiedziala ze mozna
    placic i na stary numer i bez rzadnych ceregieli na zwyklych drukach

    tak na marginesie cos wspomniala, ze nowe wzroy druczkow maja jakies
    wady:))))

    ania

  • 8. Data: 2002-01-18 18:32:37
    Od: <d...@p...onet.pl>

    W dzisiejszej GP podano, że sprawa nowych druków ma się wyjaśnić najpóźniej do
    marca br, a jeśli ktoś bardzo chce skorzystać z nich już teraz - to może się
    zaopatrzyć w odpowiednie bloczki w sklepach z drukami akcydensowymi.
    Aneta

  • 9. Data: 2002-01-18 21:58:31
    Od: Graszka <g...@w...pl>

    d...@p...onet.pl wrote:

    > W dzisiejszej GP podano, ?e sprawa nowych druków ma si? wyja?niae najpó 1/4 niej do
    > marca br, a je?li kto? bardzo chce skorzystaae z nich ju? teraz - to mo?e si?
    > zaopatrzyae w odpowiednie bloczki w sklepach z drukami akcydensowymi.
    > Aneta

    J.w. a ponadto, czy faktycznie sa takie klopoty z zakupem nowych
    bloczkow? Ja kupilam bez trudnosci w kiosku przy US.
    Graszka

  • 10. Data: 2002-01-19 11:01:02
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    <d...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    się
    > zaopatrzyć w odpowiednie bloczki w sklepach z drukami akcydensowymi.

    A ja sie chcialem zaopatrzyc w sklepiku przy US mila Pani powiedziala,
    ze owszem sa, ale nie takie, jak ja chce - do nadruku na drukarce.

    Boguslaw