  • 1. Data: 2002-01-17 10:19:52
    Temat: faktura korekta
    Od: "jacek" <j...@k...net.pl>

    Firma płaci podatek na podstawie ewidencji przychodów ewidencjonowanych i
    jest płatnikiem VAT.Czy mozna wystawic fakturę korektę do faktury z
    listopada 2001 ?. Faktura dotyczyła usługi która została wykonana ale
    zleceniodawca stwierdził że nie poprawnie i zapłaci tylko część kwoty.

  • 2. Data: 2002-01-17 13:17:02
    Temat: Re: faktura korekta
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "jacek" <j...@k...net.pl> wrote in message news:a268c0$djm$1@news.tpi.pl...
> [...]
    > listopada 2001 ?. Faktura dotyczyła usługi która została wykonana ale
    > zleceniodawca stwierdził że nie poprawnie i zapłaci tylko część kwoty.

    No nie wiem.
    Obowiazek podatkowy powstal w dniu wystawienia faktury i fakt, ze
    zleceniodawca
    "nie zaplaci" jeszce niu zmniejsza kwoty naleznej.

    Boguslaw

  • 3. Data: 2002-01-18 14:39:29
    Od: "Aneta" <d...@p...onet.pl>

    Kwotę obrotu pomniejsza się o (...) wartość uznanych reklamacji, udzielonych
    rabatów i skont (dokładnego brzmnienia art. 15 ust.2 ustawy o Vat nie
    pamiętam).
    Może to nastapić w ciągu roku od daty wydania towaru lub świadczenia usługi
    lub w ciągu całego okresu obowiązywania gwarancji czy rękojmi. Jeśli więc
    odbiorca usługi składa reklamację, którą wykonawca uznaje za zasadną -
    wystawia fakturę korygującą ze znakiem minus (wykonawca oczywiście), która
    pomniejsza obrót wykonawcy w miesiącu otrzymania faktury korygującej przez
    odbiorcę.
    Pozdr. Aneta

  • 4. Data: 2002-01-18 23:46:21
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 17 Jan 2002, Boguslaw Szostak wrote:

> [...]
    >+
    >+ No nie wiem.
    >+ Obowiazek podatkowy powstal w dniu wystawienia faktury i fakt, ze

    Prawda.
    Ale faktury korygujące istnieją ?

    >+ zleceniodawca "nie zaplaci" jeszce niu zmniejsza kwoty naleznej.

    Też prawda. A jak się rozlicza fakturę korygującą, skoro
    taki twór istnieje *i jest jedynym środkiem* na korektę
    naliczonego VATu; widziałem ostatnio jakiś cytat z wyroku:
    komuś pracownicy przyjmowali faktury zagraniczne "dla
    kolegi" [a na jego firmę] i orzeczenie stanowiło, że
    zeznania świadków NIE SĄ podstawą do korekty podatku,
    bo że został "pociągnięty" to wiadomo - ale JEDYNĄ formą
    korekty (w zakresie VAT) są faktury korygujące.
    Więc VAT trzeba zapłacić, zgoda.
    Ale *chyba jednak* można odzyskać, po dostaniu F-K ?!
    Zdaje się że o to było pytanie :)

    >+ Boguslaw

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2002-01-19 11:05:30
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Gotfryd Smolik [....]

    > Prawda.
    > Ale faktury korygujące istnieją ?

    Istnieja, lecz do ich wystawienia potrzebna jest "podstawa".
    Jedna z nich wymienila Pani Aneta.
    Problem - czy pytajacy chce UZNAC reklamacje.
    Bo uznanie reklamacji sprawie, ze nie bedzie mogl
    wystepowac o zaplate reszty.

    > Też prawda. A jak się rozlicza fakturę korygującą, skoro

    PRAWIDLOWO wystawiona korekta jest.podstawa do obnizenia podatku
    naleznego.

    Boguslaw

  • 6. Data: 2002-01-19 21:22:07
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sat, 19 Jan 2002, Boguslaw Szostak wrote:

    >+ "Gotfryd Smolik [....]
    [...]
> [...]
    >+ Jedna z nich wymienila Pani Aneta.
    >+ Problem - czy pytajacy chce UZNAC reklamacje.

    Chce - bo reszty i tak nie dostanie, i - jak zrozumiałem
    z pytania - głównie martwi się o to żeby VAT odzyskać :)
    [...]
    >+ PRAWIDLOWO wystawiona korekta jest.podstawa do obnizenia podatku
    >+ naleznego.

    O to poszło :) Thx za utwierdzenie.

    >+ Boguslaw

    Pozdrowienia, Gotfryd