  • 1. Data: 2002-02-18 17:20:31
    Temat: Re: Czy paragon ma byc dopiety do kopii faktury?
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Ewa Gasperowicz" <d...@e...pl> wrote in message
    news:a4rc2f$ndl$1@news.tpi.pl...
    > Czy paragon ma byc dopiety do kopii faktury?

    No pewnie....

    O ile mial byc i byl wystawiony.

    Boguslaw

  • 2. Data: 2002-02-18 17:30:48
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Mon, 18 Feb 2002, Ewa Gasperowicz wrote:

    >+ Czy paragon ma byc dopiety do kopii faktury?

    AFAIK tak, dalej nie wiem gdzie.
    Za to znalazłem gdzie to napisali że nijak nie wolno sprzedawać
    bez kasy - następny artykuł po twoim cytacie :] !

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2002-02-19 01:58:51
    Temat: Czy paragon ma byc dopiety do kopii faktury?
    Od: "Ewa Gasperowicz" <d...@e...pl>

    Czy paragon ma byc dopiety do kopii faktury?

  • 4. Data: 2002-02-19 09:30:33
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Mon, 18 Feb 2002, Ewa Gasperowicz wrote:

    >+ Czy paragon ma byc dopiety do kopii faktury?

    Znalazłaś już źródło ?
    Bo ja się właśnie o nie przewróciłem:
    +++++
    § 20.
    [...]
    4. Podatnicy, o których mowa w ust. 1, nie wpisujš do księgi kwot
    wynikajšcych z faktur dokumentujšcych dokonanie sprzedaży uprzednio
    zarejestrowanej przy zastosowaniu kas rejestrujšcych, natomiast sš
    obowišzani do połšczenia w sposób trwały zwróconych oryginałów paragonów
    fiskalnych z kopiami wystawionych faktur.
    -----

    Całość oczywiście z Rozporządzenia MinFin do prowadzenia
    KPiR z dn. 15. grudnia 200roku (DU nr 116, poz. 1222)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2002-02-20 21:50:03
    Od: maup <k...@m...in.tarnow.pl>

    Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne wrote:

> [...]
    > obowišzani do połšczenia w sposób trwały zwróconych oryginałów paragonów
    > fiskalnych z kopiami wystawionych faktur.

    Moim zdaniem logiczniejsze jest faktycznie podpinanie paragonu do kopii,
    wpisanie faktury po bożemu, potem _zminusowanie_ wg paragonu. Kwota do
    opodatkowania wtedy i tak wychodzi z raportu kasy a faktura jest
    uwidoczniona w księgach :)

    --
    = Pozdrawiam ================================ MauP ==
    = Piotr M. Kumor === GG 1676929 === ph.+48602796599 =

  • 6. Data: 2002-02-21 11:49:23
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 20 Feb 2002, maup wrote:

    >+ Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne wrote:
    [...cytat z przepisu...]
> [...]
    >+ wpisanie faktury po bożemu, potem _zminusowanie_ wg paragonu. Kwota do
    >+ opodatkowania wtedy i tak wychodzi z raportu kasy a faktura jest

    Ja tam jestem skłonny się zgodzić, że to logiczne; ale zastrzegałem
    że wyroki NSA nie zawsze są zgodne z logiką, zaś nasze ustawy tym
    bardziej :(
    Z zapisu wynika, że ustawodawca uznał (dla *sprzedawcy*) paragon
    fiskalny jako dowód wyższego rzędu i należy się tego trzymać (tj.
    ewidencjonować na podstawie paragonów, bo chyba tak to należy
    rozumieć...)
    Co gorsza "wszyscy" tak robią ! (ostatnio stwioerdzone w MediaMarkt).

    Pozdrowienia, Gotfryd