  • 1. Data: 2011-01-18 14:07:32
    Temat: Czy ta faktura jest ważna?
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    Witam,

    dostałem od Bluemedii fakturę:

    Data wystawienia: 2011-01-18
    Data sprzedaży: 2011-01-06

    czy ona jest ważna, skoro przekroczono 7 dni?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

    Słowo ciałem się stało i zamieszkało wśród nas, i ujrzeliśmy chwałę Jego
    (J 1,14)

  • 2. Data: 2011-01-18 14:28:47
    Temat: Re: Czy ta faktura jest ważna?
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 18.01.2011 15:07, Przemysław Adam Śmiejek wrote:
    > Witam,
    >
    > dostałem od Bluemedii fakturę:
    >
    > czy ona jest ważna

    Zależy od kwoty

    --
    Tomek

  • 3. Data: 2011-01-18 15:07:28
    Od: "olasienka" <o...@p...onet.pl>

    > Zależy od kwoty

    uptu, Art. 19. 1. Obowiązek podatkowy powstaje z chwilą wydania towaru lub
    wykonania usługi, z zastrzeżeniem ust. 2?21, art. 14 ust. 6, art. 20 i
    art. 21 ust. 1.
    4. Jeżeli dostawa towaru lub wykonanie usługi powinny być potwierdzone
    fakturą, obowiązek podatkowy powstaje z chwilą wystawienia faktury, nie
    później jednak niż w 7. dniu, licząc od dnia wydania towaru lub wykonania
    usługi.

    A co kwota ma do tego?

    Pozdrawiam.

  • 4. Data: 2011-01-18 15:39:51
    Temat: Re: Czy ta faktura jest wa?na?
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 18.01.2011 16:07, olasienka wrote:

    > uptu, Art. 19. 1. Obowi?zek podatkowy powstaje z chwil? wydania towaru lub
    > wykonania us?ugi, z zastrze?eniem ust. 2?21, art. 14 ust. 6, art. 20 i
    > art. 21 ust. 1.
    > 4. Je?eli dostawa towaru lub wykonanie us?ugi powinny byae potwierdzone
    > faktur?, obowi?zek podatkowy powstaje z chwil? wystawienia faktury, nie
    > pó 1/4 niej jednak ni? w 7. dniu, licz?c od dnia wydania towaru lub wykonania
    > us?ugi.
    >
    > A co kwota ma do tego?

    Musisz przywyknąć do pewnego kolorytu na tej grupie ;)

    --
    Tomek

  • 5. Data: 2011-01-18 15:40:58
    Od: tomek <t...@o...pl>

> [...]
    > pó 1/4 niej jednak ni? w 7. dniu, licz?c od dnia wydania towaru lub wykonania

    Przy okazji, ten przepis określa tylko obowiązek podatkowy w przypadku
    ogóonym. Terminy wystawienia faktur określa rozporządzenie MF.

    --
    Tomek

  • 6. Data: 2011-01-18 18:10:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 18 Jan 2011, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Witam,
    >
    > dostałem od Bluemedii fakturę:
    >
    > Data wystawienia: 2011-01-18
    > Data sprzedaży: 2011-01-06
    >
    > czy ona jest ważna, skoro przekroczono 7 dni?

    A który *element* tej f-ry miałby być nieważny?
    Może inaczej: który element uważasz za nieprawdziwy, a tym samym
    wymagający korekty lub noty?

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2011-01-18 18:56:29
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    tomek w <news:ih4ca9$jos$2@news.onet.pl>:

    > Przy okazji, ten przepis określa tylko obowiązek podatkowy w przypadku
    > ogóonym. Terminy wystawienia faktur określa rozporządzenie MF.

    A tam czytamy:
    "§ 9. 1. Fakturę wystawia się nie później niż siódmego dnia od dnia wydania
    towaru lub wykonania usługi, z zastrzeżeniem § 10-12.
    2. W przypadku gdy podatnik określa w fakturze, zgodnie z § 5 ust. 1 pkt 4,
    wyłącznie miesiąc i rok dokonania sprzedaży, fakturę wystawia się nie
    później niż siódmego dnia od zakończenia miesiąca, w którym dokonano
    sprzedaży."

    10 jest o zaliczkach
    12 o opłatach trasowych (w ruchu lotniczym)

    Został 11 i "chwila powstania obowiązku podatkowego" a ten określa Ustawa...

    Kółko się zamknęło ;)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 8. Data: 2011-01-18 19:43:06
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > A który *element* tej f-ry miałby być nieważny?
    > Może inaczej: który element uważasz za nieprawdziwy, a tym samym
    > wymagający korekty lub noty?

    No to czy uprawnia do jej poprawnego księgowania? Bo skoro jest termin,
    to czy jego przekroczenie czymś nie grozi? Na przykład wystawię dzisiaj
    fakturę z Data sprzedaży: 1 stycznia 2003. Będzie OK?

  • 9. Data: 2011-01-18 19:53:30
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Przemysław Adam Śmiejek w <news:ih4qga$ahs$1@news.onet.pl>:

> [...]
    [...]
    > wystawię dzisiaj fakturę

    Szybki przeskok Tristana z podatku naliczonego na należny. Norma...

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 10. Data: 2011-01-18 20:48:31
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 18.01.2011 20:53, 'Tom N' wrote:

    > [...]
    >
    > Szybki przeskok Tristana z podatku naliczonego na należny. Norma...

    Raczej z odliczenia kilku zł na przestępstwo :-)

    --
    Tomek