    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Czy to mozliwe ?
    Date: Wed, 5 Mar 2008 21:40:37 +0100

    On Wed, 5 Mar 2008, Maddy wrote:

> [...]
    [...]
    [...]
    > Skoro dwa razy odjęto koszty to pewnie tez dwa razy pomniejszono zaliczkę na
    > podatek.

    Tak się zastanawiam, czy podatnik z tego tytułu nie może dostać po
    uszach.
    Idzie o to, że pracodawca może mu "odliczać" tylko jak pracownik złoży
    deklarację, że *TEN* pracodawca jest "właściwy" dla odliczania.
    Skoro pracownik zmienił pracę w trakcie miesiąca i *nie* wycofał
    swojej deklaracji u pierwszego pracodawcy, to nie miał prawa (w tym
    miesiącu, mógł złożyć w miesiącu następnym!) wskazywać drugiego
    pracodawcy jako "właściwego dla odliczeń".

    Czy coś pokręciłem, czy jednak dobrze mi się wydaje, że PIT-B
    czy jak mu tam powinien był złożyć dopiero w drugim miesiącu pracy
    (i przy okazji nie byłoby "nadodliczenia"?

    pzdr, Gotfryd