  • 1. Data: 2008-03-05 07:27:07
    Temat: Fundusz Pracy - pytanie o płatność.
    Od: "Grzes" <p...@o...pl>

    Witam,

    Mam pytanie o składkę na Fundusz Pracy. Chciałbym potwierdzić pewne dane
    i spytać o jedną rzecz.

    Przez 2 lata osoba mająca D.G. (ryczałt) była na tzw. promocyjnym ZUS-ie,
    więc nie płaciła składki na FP. Czy dobrze ? (Tak wynika z tego co
    znalazłem w sieci.).

    Od niedawna już jest na normalnym ZUS-ie.
    Czy teraz już powinna opłacać składkę na FP ? (wg mnie tak).

    Z tego co wiem nie zapłaciła tej składki (tylko tej) za styczeń.
    Czy płacąc teraz za luty (społeczne, zdrowotne i FP), może opłacić też
    zaległy styczeń (FP) ?
    Czy trzeba informować ZUS o tym fakcie (braku zapłaty za styczeń na FP)?

    Pozdrawiam i proszę o pomoc i potwierdzeni czy dobrze wyczytałem z
    płaceniem za FP
    Grzegorz

  • 2. Data: 2008-03-05 09:35:36
    Temat: Re: Fundusz Pracy - pytanie o płatność.
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Grzes" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Pozdrawiam i proszę o pomoc i potwierdzeni czy dobrze wyczytałem z
    > płaceniem za FP
    > Grzegorz

    Obowiazek placenia FP pojawia si ewowczas, gdy podstawa wymiaru skladek na
    ubezpieczenia spoleczne przekracza wartosc minimalnego wynagrodzenia. Tak
    sie wiec dzieje w przypadku przejscia z ZUS-u ulgowego na standardowy.
    ZUS poinformowac trzeba, gdyz zapewne trzeba zlozyc korekty deklaracji DRA
    (a przynajmniej korekte tej pierwszej, zlozonej po przejsciu na standardowy
    ZUS). Mam nadzieje, ze taka deklaracje wogole ta osoba zlozyla (z drugiej
    strony - szkoda, ze nei powiedzieli jej wtedy, ze brakuje skladki na FP).
    Lepiej nie kasy bez korekty deklaracji. Natomiast jesli na deklaracji byla
    wyszczegolniona automagicznie kwota skladki na FP, no to tylko zaplacic.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2008-03-05 10:01:58
    Od: "Grzes" <p...@o...pl>

> [...]
    > brakuje skladki na FP). Lepiej nie kasy bez korekty deklaracji.
    > Natomiast jesli na deklaracji byla wyszczegolniona automagicznie kwota

    Dziękuję za odpowiedź.
    Jestem właśnie po telefonie do informacji.
    Więc tak jak piszesz - po przejściu za "promocyjnego" na normalny ZUS,
    zaczyna opłaca się składkę na FP.

    Co do dokumentów, to przy przejściu robi się wyrejstrowanie z ubezpieczeń
    ponowne zarejestrowanie (nie pamiętam jakie do były symbole druków - więc
    nie chcę tu strzelać). I to było zrobione.

    Pani w informacji powiedziała, że na tych drukach nic nie zaznacza się
    apopo
    FP - to następuje samo przy przejsciu.
    Należy zrobić też zaległy przelew z zaznaczenim oczywiście, za który
    miesiąc -
    bez odsetek. (Zakład Ubezpieczeń Społecznych nie pobiera odsetek za zwłokę
    jeżeli ich wysokość nie przekracza kwoty 6,60 zł)

    Mam nadzieję, że nie napisałem tego za enigmatycznie (mam nadzieje, że
    pomoże
    innym googlującym)

    Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję
    Grzegorz

  • 4. Data: 2008-03-05 10:12:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 5 Mar 2008, Grzes wrote:

    > Czy płacąc teraz za luty (społeczne, zdrowotne i FP), może opłacić też
    > zaległy styczeń (FP) ?
    > Czy trzeba informować ZUS o tym fakcie (braku zapłaty za styczeń na FP)?

    IMVHO "informacja" w tym przypadku sprowadzi się do faktu, że w przelewie
    podaje się informację której deklaracji dotyczy płatność.
    Mi się *wydaje* że dla uniknięcia problemów lepiej owe zaległe FP
    opłacić osobnym przelewem. Będzie prościej, niż upewnianie się w ZUS
    ze inna (np. dwa miesiące naraz) wpłata została prawidłowo zaksięgowana.

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2008-03-05 12:03:35
    Od: "Grzes" <p...@o...pl>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0803051110440.512@athlon64...

> [...]
    > opłacić osobnym przelewem. Będzie prościej, niż upewnianie się w ZUS
    > ze inna (np. dwa miesiące naraz) wpłata została prawidłowo zaksięgowana.

    Dziękuję ;)

    Tak, też zostało zronione - poszły 2 oddzielne przelewy na FP.
    Jeden za 022008 i zalegly za 012008.

    Pozdrawiam i dziękuję
    Grzegorz