  • 11. Data: 2003-01-28 13:17:56
    Temat: Re: Czy to prawda, że wprowadzono taką mozliwość aby płacić Vat dopiero wtedy gdy klient zapłaci faktycznie ?
    Od: Jureq <j...@o...pl>

    buba wrote:

    > sorry ze bede drazyl...ale to mi nic nie mowi
    > mozesz mi przyblizyc ten klimat? dlaczego wieksza pracochlonnosc i
    > ryzyko wpadki?

    Bo odbiorca ma prawo odliczyć nie w momencie otrzymania faktury, a
    dopiero po zapłaceniu lub po 90 dniach. Dodatkowo musi mieć
    przechowywać dla US dowód zapłaty

  • 12. Data: 2003-01-28 13:22:54
    Od: "Inf" <i...@n...us>

    buba wrote:

    > sorry ze bede drazyl...ale to mi nic nie mowi
    > mozesz mi przyblizyc ten klimat? dlaczego wieksza pracochlonnosc i
    > ryzyko wpadki?

    A bo widzisz, teraz kontrahent ktory otrzymal Fakture VAT - MP nie bedzie
    mogl sobie odliczyc VATu z tej faktury dopoki jej nie ureguluje. Czyli jesli
    nie ureguluje faktury w miesiacu, w ktorym przypadal termin platnosci, to
    pomniejsza to mu automatycznie VAT naliczony w VAT-7.

    Nie dosc, ze trzeba placic, to jeszcze trzeba pilnowac ewidecji,;-) a w
    Polsce, gdzie tradycja stalo sie nie placenie w terminie, rodzi to
    konsekwencje w postaci pilnowania ewidencji podatku VAT.

    Pozdrawiam
    Inf

  • 13. Data: 2003-01-28 14:18:36
    Od: Sławomir Dąbrowski <s...@s...pl>

    Użytkownik Inf <i...@n...us> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b1606l$j09$...@n...tpi.pl...

> [...]
    > nie ureguluje faktury w miesiacu, w ktorym przypadal termin platnosci, to
    > pomniejsza to mu automatycznie VAT naliczony w VAT-7.

    Termin płatności jest tu całkowicie bez znaczenia. Liczy się tylko moment
    zapłaty (całości zapłaty) lub data sprzedaży.

    > Nie dosc, ze trzeba placic, to jeszcze trzeba pilnowac ewidecji,;-) a w
    > Polsce, gdzie tradycja stalo sie nie placenie w terminie, rodzi to
    > konsekwencje w postaci pilnowania ewidencji podatku VAT.

    Wiesz, ja tą tradycję znam głównie od strony odbiorców.

  • 14. Data: 2003-01-28 14:50:48
    Od: "Atomek" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    > Polsce, gdzie tradycja stalo sie nie placenie w terminie, rodzi to
    > konsekwencje w postaci pilnowania ewidencji podatku VAT.

    ==========
    jeszcze tylko jedna uwaga. Jezeli odbiorca faktury jest podatnik ktory
    wybral kwartalny sposob rozliczania sie z podatku to jego te restrykcje nie
    dotycza. On odlicza podatek naliczony na fakturach MP w "zwykly sposob"

    Tomek A.

  • 15. Data: 2003-01-28 23:28:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 28 Jan 2003, buba wrote:

    >+
    >+ > Trzeba tylko wziąć pod uwagę, że kontrahent może podziękować za
    >+ > współprace.
    >+
    >+ czemu?

    Pomyśl - a tobie chciałoby się *osobno* ewidencjonować
    VAT i VAT MP ? Niby ewidencja jest jedna, ale zasady
    odliczania różne - więc na jedno wychodzi (a nawet jest
    gorzej :().

    pzdr, Gotfryd

  • 16. Data: 2003-01-29 22:02:24
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Osobnik posiadający mail'a 1...@w...pl.ANTYSPAM napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > sorry ze bede drazyl...ale to mi nic nie mowi
    > mozesz mi przyblizyc ten klimat? dlaczego wieksza pracochlonnosc i ryzyko
    > wpadki?

    Dopóki ci nie zapłacą, nie mogą sobie tego VATu odliczyć

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    "Nowa Kobieta chce być taka sama, jak Dawny Mężczyzna.
    A może nawet jeszcze gorsza." Benjamin Hoff

  • 17. Data: 2003-01-30 23:19:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 29 Jan 2003, Budzik wrote:

> [...]
    >+ > wpadki?
    >+ >
    >+ Dopóki ci nie zapłacą, nie mogą sobie tego VATu odliczyć

    ...i jeszcze mogą kwitek z wpłaty zgubić ! (->"nienależnie
    odliczony VAT"). Archiwum puchnie...

    pzdr, Gotfryd