  • 1. Data: 2004-08-18 05:49:12
    Temat: Czy trzeba placic ZUS...
    Od: "Wojtas" <w...@i...pl>

    Witam grupowiczow !

    Mam takie pytanko

    Mam taki przypadek:
    Prowadze firme jednoosobowa - sklep
    Przez jakis czas jednak nie bede mogl osobiscie prowadzic sprzedazy.

    Czy istnieje taka mozliwosc aby moja zona poprowadzila go przez jakis czas
    nie placac ZUSu ??

    Pozdro, Wojtas

  • 2. Data: 2004-08-23 12:00:56
    Temat: Re: Czy trzeba placic ZUS...
    Od: "L." <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wojtas" <w...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Przez jakis czas jednak nie bede mogl osobiscie prowadzic sprzedazy.
    >
    > Czy istnieje taka mozliwosc aby moja zona poprowadzila go przez jakis czas

    chodzi ci o to zeby nikt nie przyczepił się do tego ze ciebie nie ma w
    sklepie, a ona stoi za ladą - a nie jest pracownikiem, ani osobą
    współpracującą zgłoszoną do ZUS.

    1) płacisz zus za siebie tylko i liczysz na fuksa, ze w tym okresie nie
    bedziesz miał kontroli.
    mozna zaryzykowac, dlatego ze masz 7 dni na zgłoszenie małzonki do zus od
    daty podjęcia pracy, wiec wypisz sobie dokument zgłoszeniowy ZUA bez daty a
    w razie kontoli wpisujesz date wczorajszą (ze niby dopiero od wczoraj stoi
    za ladą). i w miarę jestes czysty.

    2) od razu zgłaszasz małożonke do ZUSu i płacisz 2x zus taki jak za siebie,
    jako osoba współpracująca.Co raczej ci sie nie usmiecha...

    L.