  • 1. Data: 2011-11-16 20:55:45
    Temat: Czy w US można otrzymać do wglądu własne deklaracje VAt ?
    Od: Marek <m...@p...onet.pl>

    I to sprzed 5-15 lat. Zeżarło mi ewidencję ST i wyposazenia, i chcąc ją
    odtworzyć (mam faktury zakupu z 16 lat- nie wyrzucałem żadnych, zaluje ze
    wywaliłem kpr starsze niż 6 lat) przydałyby się kwoty z deklaracji
    /inwestycje/. A kopii deklaracji brak, więc albo wglad w US albo brak
    pewności, które zakupy kwalifikowalem jako st, które jako wyposazenie.

  • 2. Data: 2011-11-17 12:14:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 16 Nov 2011, Marek wrote:

> [...]
    > /inwestycje/. A kopii deklaracji brak, więc albo wglad w US albo brak
    > pewności, które zakupy kwalifikowalem jako st, które jako wyposazenie.

    ...i cisza.
    Wydaje mi się, że kiedyś była wzmianka o możliwości uzyskania płatnego
    odpisu składanych dokumentów.
    Z tym że nie wiem czy w omawianym przypadku ujawnianie celu jest
    wskazane czy wręcz przeciwnie :]

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2011-11-17 17:31:53
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Thu, 17 Nov 2011 13:14:17 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > ...i cisza.
    > Wydaje mi się, że kiedyś była wzmianka o możliwości uzyskania płatnego
    > odpisu składanych dokumentów.

    Ja kiedyś wyciągnąłem z US kopie swoich PIT-ów. Kosztowało mnie to podanie
    do Naczelnika + 5zł od strony.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 4. Data: 2011-11-17 17:53:01
    Od: Marek <m...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 17 Nov 2011 18:31:53 +0100, Borys Pogoreło napisał(a):

    > Ja kiedyś wyciągnąłem z US kopie swoich PIT-ów. Kosztowało mnie to podanie
    > do Naczelnika + 5zł od strony.

    Dzwoniłem do 2 róznych skarbówek. W 1 powiedzieli, że moga dać ksero
    dokumentów do 10 lat wstecza, w drugim że do pięciu. Nizaleznie od opcji 5
    zł za stronę, obie panie bardzo miłe. Tylko skąd ta róznica ? (5/10 lat ??)

  • 5. Data: 2011-11-18 06:46:56
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 17 Nov 2011 18:53:01 +0100, Marek napisał(a):

> [...]
    > dokumentów do 10 lat wstecza, w drugim że do pięciu. Nizaleznie od opcji
    > 5 zł za stronę, obie panie bardzo miłe. Tylko skąd ta róznica ? (5/10

    US powinien trzymać dokumenty co najmniej do przedawnienia zobowiązania.
    Więc w najgorszym wypadku powinne być dostępne dokumenty VAT z 2006. W
    tym drugim urzędzie mają większy magazyn i jeszcze nie wyrzucili
    starszych ;)

  • 6. Data: 2011-11-18 09:40:15
    Od: tomek <t...@o...pl>

    W dniu 18.11.2011 07:46, jureq pisze:

> [...]
    > Więc w najgorszym wypadku powinne być dostępne dokumenty VAT z 2006. W
    > tym drugim urzędzie mają większy magazyn i jeszcze nie wyrzucili

    "Gdzieś kiedyś" czytałem że archiwizowanie takich papierów powinno trwać
    min. 10 lat. To była chyba jakaś ustawa odnośnie tematu archiwizowania
    dokumentów w urzędach.

    Tomek