  • 1. Data: 2005-11-30 22:45:52
    Temat: Czy wysokosc skladki ZUS moze byc nizsza ?
    Od: "pifpaf" <p...@i...pl>

    Czy skladki na ZUS od umowy o prace musz byc wyliczne od wysokosci
    wynagrodzenia brutto czy moga byc nizsze ?
    Powiedzmy, ze zarabiam 9000 zl brutto. Czy ZUS moze byc naliczny od 900 zl ?

    A moze taka mozliwosc placenia nizszych skladek maja tylko ci ktorzy
    prowadza DG ? Mam tu namysli skladki w wysokosci 726 zl nizaleznie od tego
    ile firma zarobila.

    Jesli skladki ZUS pracownika musz byc liczone od wysokosci wynagrodzenia to
    czy sa jakies legalne sposoby na placenie nizszej skladki ?

  • 2. Data: 2005-12-01 09:52:34
    Temat: Re: Czy wysokosc skladki ZUS moze byc nizsza ?
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    pifpaf wrote:

    > Czy skladki na ZUS od umowy o prace musz byc wyliczne od wysokosci
    > wynagrodzenia brutto czy moga byc nizsze ?
    > Powiedzmy, ze zarabiam 9000 zl brutto. Czy ZUS moze byc naliczny od
    > 900 zl ?

    Od 900 zł nie mogą być. Ale 9000 to prawdopodobnie więcej niż 250%
    średniej i po przekroczeniu tych 250% przestajesz płącic częśc składek.

    > A moze taka mozliwosc placenia nizszych skladek maja tylko ci ktorzy
    > prowadza DG ? Mam tu namysli skladki w wysokosci 726 zl nizaleznie od
    > tego ile firma zarobila.

    Tylko DG.

    > Jesli skladki ZUS pracownika musz byc liczone od wysokosci
    > wynagrodzenia to czy sa jakies legalne sposoby na placenie nizszej
    > skladki ?

    Samozatrudnienie? Ale to już nie będzie pracownik. Innych sposobów nie
    znam.

  • 3. Data: 2005-12-01 12:19:34
    Od: "ktp" <k...@a...net>

    zobacz w rozporządzeniu z 1998r w sprawie szczególnych zasad ustalania
    podstawy składek na ubezpieczenia społeczne
    tam jest m.in, ze zwolnione ze składek ZUS są np:
    - świadczenia urlopowe,
    - ryczałty i zwroty za korzystanie z prywatnego sprzętu (też samochodu) na
    potrzeby pracodawcy
    i jeszcze trochę innych rzeczy.... może coś Cię zainteresuje
    ale i tak żeby z tego skorzystać, będziesz musiał poprosić pracodawcę...

    acha... na stronach sejmu nie ma tekstu ujednoliconego tego rozporządzenia
    jest tylko pierwotny i poszczególne nowelizacje

    pozdr
    KTP