  • 1. Data: 2005-11-30 21:32:36
    Temat: zakładam biuro kredytowe: jak mam rozliczać podatki?
    Od: k...@v...pl

    chcę założyć biuro kredytowe (będę w imieniu banku podpisywać
    umowy kredytowe z klientami)

    jakie mam możliwości rozliczania podatków?

    mogę wybrać ryczałt od dochodów, czy muszę książkę przychodów i rozchodów?

    czy muszę być od razu płatnikiem VAT-u i czy będzie to dla mnie korzystne?

    pozdr
    Aleksander

  • 2. Data: 2005-12-01 17:36:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 30 Nov 2005 k...@v...pl wrote:

    > mogę wybrać ryczałt od dochodów, czy muszę książkę przychodów i rozchodów?

    ...a może zajrzysz do ustawy o ryczałcie ?
    Tam jest zgrabna tabelka czego nie wolno na ryczałcie ewidencjonowanym
    i co wolno na karcie.

    > czy muszę być od razu płatnikiem VAT-u i czy będzie to dla mnie korzystne?

    Zajrzyj do ustawy o VAT ;)
    A że tam możesz zginąć to zacytuję:
    +++
    Art. 30.
    1. Podstawę opodatkowania czynności maklerskich, czynności
    wynikających z zarządzania funduszami powierniczymi,
    czynności wynikających z umowy agencyjnej lub zlecenia,
    pośrednictwa, umowy komisu lub innych usług o podobnym
    charakterze [...dużo ciekawego do poczytania...]
    4) prowadzącego przedsiębiorstwo maklerskie, zarządzającego
    funduszami inwestycyjnymi, agenta, zleceniobiorcy lub
    innej osoby świadczącej usługi o podobnym charakterze
    - kwota prowizji lub innych postaci wynagrodzeń za
    wykonanie usługi, pomniejszona o kwotę podatku.
    [....duuuużo jeszcze ciekawszych rzeczy na długie
    zimowe wieczory...]
    Art. 113.
    1. Zwalnia się od podatku podatników, u których
    wartość sprzedaży opodatkowanej nie przekroczyła
    łącznie w poprzednim roku podatkowym kwoty wyrażonej
    w złotych odpowiadającej równowartości 10 000 euro.[...]
    [...dużo ciekawego jak zwykle...]
    8. W przypadku podatników, o których mowa
    w art. 30 ust. 1 pkt 4, przez wartość sprzedaży
    określoną w ust. 1 rozumie się 30-krotność kwoty
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    prowizji lub innych postaci wynagrodzeń za wykonanie
    usług.
    ---

    Po polsku: jak z tych prowizji masz użyć a nie umrzeć
    z głodu to VATowcem zostaniesz tak szybko, że
    chyba nie opłaca się brać zwolnienia na początku.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2005-12-01 22:39:58
    Od: "ktp" <k...@a...net>

    korzystne?

    a czy przypadkiem nie podpada to pod "pośrednictwo finansowe"
    zwolnione z vat - załącznik 4 do ustawy poz.3 ???

    pozdr
    KTP