  • 1. Data: 2005-11-30 13:52:50
    Temat: faktury-przelew-podpis
    Od: "futuraprint.pl" <w...@1...pl>

    Witam!
    chcialbym dowiedziec jednej rzeczy,
    jak moge klientowi wystawiac faktury na przelew,
    (jego firma jest 300 km od mojej i nie moze do mnie przyjechac),
    a jednoczesnie zabepieczyc sie ze mi zaplaci pieniadze (a przynajmniej
    miec podstawe prawna do windykowania takiej firmy).
    podpisu przeciez mi nie zlozy na f-rze, czy ma zlozyc jakies
    oswiadczenie czy jest jakiś sposób?

    pozdrawiam
    Wojtek

  • 2. Data: 2005-11-30 14:45:25
    Temat: Re: faktury-przelew-podpis
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    futuraprint.pl wrote:

> [...]
    > miec podstawe prawna do windykowania takiej firmy).
    > podpisu przeciez mi nie zlozy na f-rze, czy ma zlozyc jakies

    To nie jest sprawa podpisu na fakturze, tylko problem udowodnienia
    istnienia umowy i potwierdzenia wykonania usługi/odbioru towaru

  • 3. Data: 2005-11-30 18:59:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 30 Nov 2005, futuraprint.pl wrote:

> [...]
    > podstawe prawna do windykowania takiej firmy).
    > podpisu przeciez mi nie zlozy na f-rze, czy ma zlozyc jakies oswiadczenie czy

    http://tnij.pl/eqf
    ...czyli:
    http://groups.google.pl/advanced_search?q=faktura+ni
    e+jest+(protoko%C5%82em+OR+gwanacj%C4%85+OR+potwierd
    zeniem)+group%3A*.podatki&num=100&hl=pl

    Czy ty jesteś *pewien* że wiesz do czego służy faktura ? ;)
    Tak, na tym samym papierze co faktura można jednocześnie wystawić:
    - protokół przekazania
    - potwierdzenie przyjęcia
    - potwierdzenie zapłaty
    - gwarancję
    - reklamację :>
    ...i pewnie coś by się jeszcze znalazło.
    Nie ma zakazu :)

    Ale trzeba mieć świadomość że z *fakturą* nie ma to *nic* wspólnego !
    No poza papierem na którym się znajduje... znaczy że ta sama
    kartka. I zwyczajowo podpis *upoważnionej osoby* uznawany bywał
    jako potwierdzenie odbioru - w oparciu o założenie że "wie
    co robi", acz oczywiste to nie było (bo można było się <2004
    bronić że podpisał odbiór faktury a nie towaru/usługi dlatego
    że musiał podpisać f-rę bo przepis nakazuje !).

    W "normalnie zbiurokratyzowanej firmie" :> normą jest aby każdy
    z ww. papierków był wystawiony OSOBNO...

    Dawno powinieneś IMO mieć w garści umowę (z kwotami i podpisaną).
    A przed myśleniem o fakturze - protokół przekazania.

    Coś źle piszę ??
    :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2005-12-02 09:31:36
    Od: "futuraprint.pl" <w...@1...pl>

    moze jestem lekko niedoswiadczony ale prosilbym jasniej, bo malo
    zrozumialem z poniższej wypowiedzi.
    jezlei faktura nie jest zadnym dowodem to co jest dowodem na sprzedaz i
    odbior towaru? list andawczy od kuriera z podpisem odbiorajacego towar?
    weksel mam podpisac z odbiorca?

    pozdrawiam
    Wojtek

  • 5. Data: 2005-12-02 09:46:58
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    futuraprint.pl wrote:

    > moze jestem lekko niedoswiadczony ale prosilbym jasniej, bo malo
    > zrozumialem z poniższej wypowiedzi.
    > jezlei faktura nie jest zadnym dowodem to co jest dowodem na sprzedaz

    Zależnie od sposobu zawarcia umowy
    1. Jeśli w odpowiedzi na ofertę sprzedawcy zostało przesłane zamówienie
    to dowodem jest to zamówienie
    2. Przy innych bardziej skomplikowanych sposobach zawierania umowy sama
    podpisana umowa

    > i odbior towaru? list andawczy od kuriera z podpisem odbiorajacego
    > towar?

    Oczywiście tak. Jeśli wysyłka odbywa się przez kuriera. W innych
    wypadkach np dokument WZ.

    > weksel mam podpisac z odbiorca?

    To byłaby przesada (przy typowych transakcjach)