  • 1. Data: 2006-01-22 18:57:34
    Temat: Czym się różni faktura od cen brutto?
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Czytam rozporządzenie i tak słabo rozumiem.

    Czy ma to wyglądać tak, że w kolejnych pozycjach
    wypisuję tylko cenę jednostkową brutto, wartość
    sprzedaży brutto (czyli cena jednostkowa brutto razy
    ilość) i... i co? VAT? A coś o kwocie bez podatku piszę?

    No i potem podsumowanie - sumę netto stanowi suma_brutto
    minus suma VATu, tak? Mimo, że wtedy

    suma netto x 1,22 nie będzie równe sumie brutto?
    --
    Samotnik

  • 2. Data: 2006-01-22 19:07:30
    Temat: Re: Czym się różni faktura od cen brutto?
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <s...@W...samotnik.art.pl> napisal(a):
> [...]
    >
    > No i potem podsumowanie - sumę netto stanowi suma_brutto
    > minus suma VATu, tak? Mimo, że wtedy
    >
    > suma netto x 1,22 nie będzie równe sumie brutto?

    Jednym słowem - czy polega to na tym, ze przy poszczególnych
    pozycjach piszemy cenę brutto, liczymy od niej vat wg wzoru.
    Na końcu kwotę netto całości faktury liczymy jako różnicę
    sumy wartości brutto i sumy vatu z poszczególnych pozycji.
    Dobrze myślę?
    --
    Samotnik

  • 3. Data: 2006-01-22 22:07:47
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    A był to niedziela 22 styczeń 2006 19:57, gdy Samotnik napisał(a) coś na
    pl.soc.prawo.podatki. No i teraz trzeba odpowiedzieć.

    > Czytam rozporządzenie i tak słabo rozumiem.

    To i tak masz lepiej niż ja :) Nie rozumiem wcale... Twojego pytania :)
    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 4. Data: 2006-01-22 22:18:23
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <s...@p...onet.pl> napisal(a):
    > A był to niedziela 22 styczeń 2006 19:57, gdy Samotnik napisał(a) coś na
    > pl.soc.prawo.podatki. No i teraz trzeba odpowiedzieć.

    > To i tak masz lepiej niż ja :) Nie rozumiem wcale... Twojego pytania :)

    Wiem, zamotałem. :) Ale spójrz na to: http://www.zagle.org.pl/faktura_brutto.jpg
    i powiedz, czy to jest prawidłowa faktura od cen brutto (zakładając, że wywalę
    kwoty VATu z tabelki, bo i tak się nie sumują)
    --
    Samotnik

  • 5. Data: 2006-01-23 11:19:21
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Samotnik <s...@w...samotnik.art.pl> wrote:
    > Wiem, zamotałem. :) Ale spójrz na to: http://www.zagle.org.pl/faktura_brutto.jpg
    > i powiedz, czy to jest prawidłowa faktura od cen brutto (zakładając, że wywalę
    > kwoty VATu z tabelki, bo i tak się nie sumują)

    A jaki przepis mówi o tym 'od cen brutto'? Bo w RozpMF jest napisane, że
    faktura musi zawierać co najmniej cenę jednostkową netto, wartość netto
    oraz sumę wartości netto i brutto - czyli IMHO cena jednostkowa netto musi
    być.

    P.

  • 6. Data: 2006-01-23 11:45:37
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <s...@h...pl> napisal(a):

> [...]
    > oraz sumę wartości netto i brutto - czyli IMHO cena jednostkowa netto musi

    No, a przeczytaj co w tym rozporządzeniu jest dalej. Że jak podatnik
    musi stosować urzędowe ceny brutto, to...
    --
    Samotnik

  • 7. Data: 2006-01-23 23:21:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 23 Jan 2006, Paszczak wrote:

    > A jaki przepis mówi o tym 'od cen brutto'? Bo w RozpMF jest napisane

    ...a że istnieją coś ze 4 poprawne (mające umocowanie w przepisach)
    metody poskładania VAT na f-rze to chyba FAQ jest :)
    Najciekawsze jest chyba dopuszczenie policzenia VAT ze stawki
    zarówno "arytmetycznie", czyli X/(1+stawka) na przykład X/1,22
    jak i przez pomnożenie przez "urzędowo wyliczoną wartość
    1/(1+stawka)".

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 8. Data: 2006-01-24 12:44:09
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > No, a przeczytaj co w tym rozporządzeniu jest dalej. Że jak podatnik
    > musi stosować urzędowe ceny brutto, to...

    faktura zawiera takei same dane tyle ze wyliczas je w nieco odmienny sposob

    jako cene jednostkowa wykazujesz cene wraz z kwota podatku, zamiast wartosci
    sprzedazy netto wykazujesz wartosc sprzedazy brutto,
    kwote podatku liczysz wedlug wzoru: KP=(WB x SP) : (100 + SP)
    Kp- kwot apodatku z podzialem na stawki, wielkosc z wzoru zaokraglasz wedlug
    zasad okreslonych w par 12 ust 6
    Wb - suma wartosci sprzedazy brutto z podzialem na stawki
    Sp - stawka podatku
    Suma wartosci sprzdazy netto to roznica pomiedzzy wartoscia sprzedazy brutto
    a kwota podatku z podzialem na poszczegolne stawki

    P.