  • 1. Data: 2012-09-14 14:20:20
    Temat: Czynny żal a niezłożona deklaracja VAT
    Od: "Roman" <r...@w...pl>

    Witam

    Mam zawieszoną DG od prawie roku natomiast parę miesięcy temu sprzedałem
    środek trwały z DG (niestety pieniędzy za niego w całości do dzisiaj nie
    otrzymałem). Następnie wyjechałem za granicę a deklarację miała wysłać
    znajoma "księgowa" i przesłać kasę za podatek - niestety z jakichś względów
    tego nie zrobiła. Niedawno się o tym dowiedziałem. Mam teraz spory problem -
    gdyż opóźnienie wynosi już kilka miesięcy a co wiecej nie mam w tej chwili
    wystarczających środków aby zapłacić cały podatek. Czy jak wyślę czynny żal
    z deklaracją w tym momencie ale nie zapłacę podatku to będzie on ważny? Czy
    lepiej poczekać aż klient się wywiąże z zapłaty za ten środek i wtedy wysłać
    deklarację płacąc jednocześnie podatek? Czy można jednocześnie w czynnym
    żalu poprosić o prolongatę płatności podatku?

    Pzdr
    Roman

  • 2. Data: 2012-09-15 16:21:06
    Temat: Re: Czynny żal a niezłożona deklaracja VAT
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 14 Sep 2012, Roman wrote:

> [...]
    > z deklaracją w tym momencie ale nie zapłacę podatku to będzie on ważny?

    Na mój rozum powinien być ważny, ale niewpłacenie podatku po wezwaniu
    przez US go "unieważni". Zajrzyj do KKS i przeczytaj ten przepis, tam
    jest dopisek "najpóźniej po wezwaniu przez US" czy jakoś tak.
    I do tego "w całości" (pamiętać o odsetkach!)

    > Czy
    > lepiej poczekać aż klient się wywiąże z zapłaty za ten środek i wtedy wysłać
    > deklarację płacąc jednocześnie podatek?

    Na odsetki starczy? ;)

    > Czy można jednocześnie w czynnym
    > żalu poprosić o prolongatę płatności podatku?

    Ależ prosić można, ryzykując skutkiem jak wyżej.
    Przepis masz tu:
    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,9,9,216,9176
    ,20120418,zaniechanie-ukarania-sprawcy.html
    ...zwróć uwagę na słowa "tylko wtedy".
    Wystarczy że klient zapłaci po terminie wyznaczonym przez US, nie zdążysz
    wziąć kredytu ani pożyczki i do widzenia.

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2012-09-16 18:08:50
    Od: "Roman" <r...@w...pl>

> [...]
    > Wystarczy że klient zapłaci po terminie wyznaczonym przez US, nie zdążysz
    > wziąć kredytu ani pożyczki i do widzenia.

    no to miodzio;(