  • 1. Data: 2012-09-07 14:43:04
    Temat: ile teraz zus ulgowy?
    Od: "zlotowinfo" <d...@d...xx>

    ostatnio placilem takie kwoty
    254,55 PLN
    122,36 PLN

    przysłali mi że zalegam, oplacilem
    ale teraz nie wiem jaką kwotę mam zaplacic
    telefonow oczywiscie nikt tam nie odbiera

    znalazłem stronę taką: http://www.zus.pl/default.asp?p=1&id=35
    ale tam nie ma tej mojej ulgowej stawki
    po za tym strona strasznie pomotana

    erator/

  • 2. Data: 2012-09-07 16:44:00
    Temat: Re: ile teraz zus ulgowy?
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    zlotowinfo wrote:
    > ostatnio placilem takie kwoty
    > 254,55 PLN
    > 122,36 PLN

    Kwoty są dobre (bez chrobowego)

    > przysłali mi że zalegam, oplacilem
    > ale teraz nie wiem jaką kwotę mam zaplacic

    To co opłaciłeś?
    Stało chyba w tym piśmie ile zalegasz i za co.

    > znalazłem stronę taką: http://www.zus.pl/default.asp?p=1&id=35
    > ale tam nie ma tej mojej ulgowej stawki

    Jest, jest- tylko trzeba czytać więcej niż nagłówek.
    Najczęstszym przypadkiem takich osób,
    które nie wiedzą i mają kłopot z ustaleniem za co zalegają jest
    zadeklarowanie składki chorobowej i jej niepłacenie.
    Daje to 11,03 miesięcznie zaległosci i odsetki jak wychodzą.

  • 3. Data: 2012-09-07 18:23:50
    Od: "zlotowinfo" <d...@d...xx>

    > Kwoty są dobre (bez chrobowego)

    no wlasnie kwoty nie są dobre, bo wzroslo coś w tym roku
    i nie pisze nic na stronie o tych ulgowych przez pierwsze 2 lata

> [...]
    > zadeklarowanie składki chorobowej i jej niepłacenie.
    > Daje to 11,03 miesięcznie zaległosci i odsetki jak wychodzą.
    znalazłem taką stronę:
    http://zus.pox.pl/skladki-zus-za-2012.htm

    i tam w styczniu widzę kwoty:
    87,84 27,00 11,03 7,52 bez 11,03 wychodzi 122,36
    czyli to ta moja kwota

    biorąc kwotę na kolejne miesiące
    87,84 36,00 11,03 8,69 bez 11,03 wychodzi 132,56

    czyli wyglada na to że 132,56 i 254,55

    informacji o nowych skladkach nie wysyłają
    na ich stronie brak informacji
    że też ich nikt za to wezwanie do zapłaty nie pozwał do sądu

    erator/

  • 4. Data: 2012-09-07 18:40:13
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    zlotowinfo wrote:
    (ciap)

    Że sie tak zapytam, płacisz w jakim terminie i w jaki sposób?

    --
    Włodek

    http://dino.inosak.org

  • 5. Data: 2012-09-07 19:05:08
    Od: "zlotowinfo" <d...@d...xx>

    Użytkownik "Włodzimierz Wojtiuk" <w...@w...pl> napisał w wiadomości
    > zlotowinfo wrote:
    > (ciap)
    >
    > Że sie tak zapytam, płacisz w jakim terminie i w jaki sposób?

    mbank, przelew do zus, do 10tego

    erator/

  • 6. Data: 2012-09-07 19:06:48
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    zlotowinfo wrote:
    > Użytkownik "cef" <c...@i...pl> napisał w wiadomości

    > no wlasnie kwoty nie są dobre, bo wzroslo coś w tym roku
    > i nie pisze nic na stronie o tych ulgowych przez pierwsze 2 lata

    Może masz problem z monitorem,ale ja tam widzę cały zestaw
    składek obniżony z opisem w jakich okresach jakie
    (podpunkt z rzymską jedynką - wytłuszczony druk)
    Sam też nie przeczytałem do końca poprzestając na pierwszej wyliczance.
    Na tej stronie jest wszystko.
    Rentowa 27zł jest za styczeń 2012.
    od lutego jest rentowa 36zł a od kwietnia jest wyższe też wypadkowe

    > informacji o nowych skladkach nie wysyłają

    Nie ma takiego obowiązku.
    Masz sam płacić tyle ile trzeba.
    Po podatek dochodowy też się zgłaszasz do skarbówki, żeby wyliczyli?

  • 7. Data: 2012-09-07 19:52:33
    Od: "zlotowinfo" <d...@d...xx>

> [...]
    >
    > Nie ma takiego obowiązku.
    > Masz sam płacić tyle ile trzeba.
    > Po podatek dochodowy też się zgłaszasz do skarbówki, żeby wyliczyli?

    nie ten się samemu wylicza
    tamto oni wyliczają, to trochę różnica?

    erator/

  • 8. Data: 2012-09-07 20:53:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 7 Sep 2012, zlotowinfo wrote:

    > Użytkownik "cef" <c...@i...pl> napisał

    > nie ten się samemu wylicza

    Składki też.
    Odnoszę wrażenie że Cię to dziwi.
    Podać link do ustawy, czy wiesz gdzie jest np na gofinie? ;)

    > tamto oni wyliczają,

    Mylisz się.
    Dla wygody ubezpieczonych podają gotowe wyliczenia dla pewnych
    przypadków. Całkiem tak samo, jakby skarbówka na swojej stronie
    podawała "wzorcowe" wyliczenie dla osoby uzyskującej minimalną
    pensję, z jednego źródła dochodu, bez odliczeń i wynikami dla
    przypadku pracy przez cały rok w jednym miejscu pracy, w odmianach
    dla "swoja gmina" i "inna gmina".
    Też byłyby tylko dwa wyniki.
    A składki ZUS co do zasady się DEKLARUJE i każdemu mogą wyjść INNE!

    > to trochę różnica?

    Nie, ZUS mógłby powiedzieć "dasz palec..." :P
    Mogliby poprzestać na podaniu procentowych wartości składek
    wg podstawy i licz sobie sam (a podstawy minimalne osobno).

    No i rzecz jasna już Ci ze dwa razy napisali: te dane tam *SĄ*!
    Weź i przeczytaj CAŁĄ stronę, a nie tylko nagłówek.

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2012-09-10 08:47:02
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    zlotowinfo wrote:
    > Użytkownik "Włodzimierz Wojtiuk" <w...@w...pl> napisał w wiadomości

    > mbank, przelew do zus, do 10tego

    Kluczowe jest do 10, jeżeli płacisz 10 to Zakład Utylizacji Szmalu dostaje
    to 2 - 3 dni później
    i może to powodować różne dziwne skutki...

    --
    Włodek

    http://dino.inosak.org

  • 10. Data: 2012-09-10 09:31:45
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-09-10, Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl> wrote:

    [...]

    > Kluczowe jest do 10, jeżeli płacisz 10 to Zakład Utylizacji Szmalu dostaje
    > to 2 - 3 dni później i może to powodować różne dziwne skutki...

    W przypadku ZUS liczy się data zlecenia, a nie data otrzymania, więc płacenie
    "10-tego" jest jak najbardziej ok.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl