  • 1. Data: 2004-09-03 10:05:42
    Temat: Czynny żal czy znacie paragraf ??
    Od: "CoolMan" <c...@u...pf.pl>

    coś na czym mogę się podeprzeć składając czynny żal przy korekcie VAT-7
    to tylko 86 zł ale z urzędem skarbowym nie ma żartu
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-09-09 22:34:26
    Temat: Re: Czynny żal czy znacie paragraf ??
    Od: "Ewa Lich" <ewalich<usunto>@o2.pl>

    Użytkownik "CoolMan" <c...@u...pf.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pozdrawiam
    > ARTYKUŁ "GP"Gazeta Podatkowa nr 54/(54) z dn. 2004-07-15, strona 12 "Czy
    można uniknąć lub zminimalizować skutki popełnienia wykroczenia lub
    przestępstwa skarbowego? Przed sankcjami karnymi może nas uratować tzw.
    "czynny żal". Jest to swoisty akt skruchy. Wyraża się go poprzez
    zawiadomienie urzędu skarbowego o występku, którego się dopuściliśmy i
    ujawnienie wszystkich okoliczności jego popełnienia. Ale same słowa -
    chociażby przelane na papier - to za mało. Potrzebne są jeszcze czyny, czyli
    uiszczenie całego należnego podatku. Tylko w ten sposób zyskamy przychylność
    urzędu skarbowego, a tym samym bezkarność. Należy jednak pamiętać o jednym:
    "czynny żal" jest skuteczny tylko wtedy, gdy pierwsi zawiadomimy urząd
    skarbowy o popełnieniu czynu zabronionego.

    Jeśli fiskus wcześniej zorientuje się, że popełniliśmy wykroczenie lub
    przestępstwo skarbowe, akt skruchy niestety na nic się nie zda. Możemy
    wówczas jedynie pomyśleć o zminimalizowaniu zakresu swojej
    odpowiedzialności. Przyznając się do popełnienia zarzucanego czynu, mamy
    prawo zgłosić wniosek o zezwolenie na dobrowolne poddanie się
    odpowiedzialności. Nie można go jednak złożyć wtedy, gdy za dany czyn grozi
    kara ograniczenia albo pozbawienia wolności, a także gdy okoliczności jego
    popełnienia budzą wątpliwości. Należy pamiętać, że na dobrowolne poddanie
    się odpowiedzialności zezwala sąd, a nie organ podatkowy. Czy warto się o
    nie starać? Warto. Dzięki pozytywnemu rozstrzygnięciu nasza kara sprowadza
    się do sankcji finansowych. Oprócz należnego podatku musimy bowiem zapłacić
    jedynie grzywnę oraz zryczałtowaną równowartość kosztów postępowania.

    Niepłacenie podatku, zaniżanie jego kwoty, opóźnienia w jego regulowaniu -
    to zachowania przez fiskusa niepożądane. Nie powinien więc dziwić fakt, że
    organy skarbowe dysponują tak wieloma środkami mającymi dyscyplinować nas do
    prawidłowego płacenia zobowiązań podatkowych. O tym jednak, czy zostaną one
    wykorzystane przeciwko nam, zależy w znacznej mierze od nas samych.

    Podstawa prawna:

    art. 48, art. 53, art. 55, art. 67, art. 81a, art. 81b ustawy z dnia
    29.08.1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. nr 137, poz. 926 ze zm.),

    art. 16, art. 17, art. 54, art. 56, art. 57 ustawy z dnia 10.09.1999 r. -
    Kodeks karny skarbowy (Dz. U. nr 83, poz. 930 ze zm.). "

  • 3. Data: 2004-09-09 22:37:46
    Od: "Ewa Lich" <ewalich<usunto>@o2.pl>