  • 1. Data: 2004-09-03 13:22:57
    Temat: POMOCY wniesienie komputera do firmy
    Od: pio <p...@i...pl>

    Witam
    Szukalem odpowiedzi w archiwum - ale tam nie ma nic jednoznacznego

    Mam pytanie prowadze DG (jednoosobowo) na zasadach ogolnych KPiR + (VAT)

    Mam wlasny komputer kupiony przed rozpoczeciem DG o wartosci 2500 zl
    (rok temu).

    1.Jak go wprowadzic to DG po wykonaniu wlasnej wyceny na dzien dzisejszy
    tj. wart. ok 1500 zl.
    Czy mam go wprowadzic do Ewidencji ST jako jednorazowy odpis i czy moge
    go w tym samym m-cu wykazac jako koszt w KPiR

    2. Co mam zrobic jezeli po wprowadzeniu komputera do DG np. kupie nowa
    czesc jak np. szybszy proceser lub nowa plyte glowna - jak to rozpisac?
    i co ze starym procesorem lub plyta??????

    Prosze o pomoc
    pio

  • 2. Data: 2004-09-04 19:43:55
    Temat: Re: POMOCY wniesienie komputera do firmy
    Od: "ZeN" <z...@n...znosze.spamu.pl>

    Uzytkownik "pio" <p...@i...pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    >
    > Mam pytanie prowadze DG (jednoosobowo) na zasadach ogolnych KPiR + (VAT)
    >
    > Mam wlasny komputer kupiony przed rozpoczeciem DG o wartosci 2500 zl

    to chyba srodek trwaly (pow. 1000 zl), a jego okres amortyzacji (o ile sie
    nic nie zmienilo) powinien wyniesc 4 lata
    wiec wedlug mnie jego obecna wartosc powinna wynosic ok. 1800 zl

> [...]
    > Czy mam go wprowadzic do Ewidencji ST jako jednorazowy odpis i czy moge
    > go w tym samym m-cu wykazac jako koszt w KPiR

    wciagnac w ewidencje srodków trwalych...
    i robic odpisy amortyzacyjne.

    > 2. Co mam zrobic jezeli po wprowadzeniu komputera do DG np. kupie nowa
    > czesc jak np. szybszy proceser lub nowa plyte glowna - jak to rozpisac?
    > i co ze starym procesorem lub plyta??????

    zwiekszyc wartosc srodka trwalego o cene nowych elementów
    najlepiej jakby firma modernizujaca odkupila od ciebie stare czesci i
    wystawila fakture
    z uwzglednieniem odkupionych elementów...

    UWAGA! uwazaj na licencje OEM, które moga byc scisle zwiazane z niektórymi
    elementami...

    Tyle ode mnie, ale upewnij sie jeszcze u ksiegowej...
    bo nie dam glowy czy jakies przepisy sie nie zmienily...

    Piotr

  • 3. Data: 2004-09-04 21:25:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 4 Sep 2004, ZeN wrote:

    >+ Uzytkownik "pio" <p...@i...pl> napisal
    >+ > Szukalem odpowiedzi w archiwum - ale tam nie ma nic jednoznacznego

    Niemożliwe :)

    >+ > Mam wlasny komputer kupiony przed rozpoczeciem DG o wartosci 2500 zl
    >+ > (rok temu).
    >+
    >+ to chyba srodek trwaly (pow. 1000 zl),

    No, pewnie masz na myśli że *przymusowo* ST ?
    Chyba masz nieaktualną wersję ustawy :), dawno temu próg został
    podniesiony bodajże na 1500 - a teraz wynosi 3500 zł !

    >+ a jego okres amortyzacji (o ile sie
    >+ nic nie zmienilo) powinien wyniesc 4 lata

    IMHO - korzystając z "podlegających szybkiemu postępowi" czy
    jak tam jest (*2) oraz 30% z klasyfikacji - wychodziłoby 60%
    rocznie; półtorej roku :)

    >+ wiec wedlug mnie jego obecna wartosc powinna wynosic ok. 1800 zl

    Możesz objaśnić ?
    Czy dobrze zrozumiałem że chcesz naliczać amortyzację w czasie kiedy
    ST *nie jest wykorzystywany w DG* ?
    Owszem, jest zgryz: literalnie ST powinien być wpisany "w wartości
    nabycia" (!) - ale ponieważ US może "krzywo patrzeć" są poglądy
    że powinna to być wartość "wyznaczona przez podatnika", a więc
    rynkowa.
    Zastrzegam iż sam tak zrobiłem na początku :] zaniżając wartość
    ST, ale.... ale IMHO było to *również* nieprawidłowo :[

    Natomiast z jednym się zgadzam: mianowicie że komputer to nie
    zawadzi wprowadzić do ST, nawet jeśli mógłby być "tylko wyposażeniem" !
    I niemożliwe żeby google tego poglądu nie znał (to do autora
    wątku :)) - z powodu "ulepszania" właśnie... A niech ktoś wpadnie
    na koncept dołożenia sobie monitora LCD 21" :> !

> [...]
    >+ > go w tym samym m-cu wykazac jako koszt w KPiR
    >+
    >+ wciagnac w ewidencje srodków trwalych...

    IMHO tak.

    >+ i robic odpisy amortyzacyjne.

    IMHO tak, z jednym zastrzeżeniem: amortyzacji *jednorazowej* ! :)
    Co do WP już pisałem - no to trudno mi się wydzierać że "musi
    być wartość zakupu" skoro sam zrobiłem inaczej :]

> [...]
    >+ > i co ze starym procesorem lub plyta??????
    >+
    >+ zwiekszyc wartosc srodka trwalego o cene nowych elementów

    No, to zależy *za ile* dokupi, nieprawdaż ?
    Powiadasz że dokupi (do starego kompa) procesor ponad 1500 zł ?

    >+ najlepiej jakby firma modernizujaca odkupila od ciebie stare czesci i
    >+ wystawila fakture
    >+ z uwzglednieniem odkupionych elementów...

    Dobrze gadasz, IMO :)
    BTW: "oryginalny" post został oznaczony i zapomniałem o nim, dzięki
    tobie rozpętuje się dyskusja :)

    >+ UWAGA! uwazaj na licencje OEM, które moga byc scisle zwiazane z niektórymi
    >+ elementami...

    Tia... no i zaraz będzie "czy programy OEM dopisać do WP" :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 4. Data: 2004-09-04 23:05:22
    Od: "ZeN" <z...@n...znosze.spamu.pl>

    wiadomości
    ortezjan.zabrze.pl...
    > On Sat, 4 Sep 2004, ZeN wrote:
    > Chyba masz nieaktualną wersję ustawy :), dawno temu próg został
    > podniesiony bodajże na 1500 - a teraz wynosi 3500 zł !

    Ups.... możliwe, to było dawno... sory za wprowadzenie w błąd i dzięki za
    poprawkę... ;)

    Nie mam w firmie własnego kompa, więc nie jestem na bieżąco...
    moja działalność polega na konserwacji i modernizacji sprzętu u klienta.

    > Tia... no i zaraz będzie "czy programy OEM dopisać do WP" :)

    tu można tylko odwołać się do Twojego wczorajszego postu:
    Sent: Thursday, September 02, 2004 6:28 PM
    Subject: Re: zakup oprogramowania

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 5. Data: 2004-09-06 20:02:42
    Od: pio <p...@i...pl>

    ZeN napisał(a):

> [...]
    >
    > niektórymi

    > tu można tylko odwołać się do Twojego wczorajszego postu:

    dzieki za pomoc

    Moze jeszcze ktos mi doradzi KIEDY uzywac DW a kiedy PK - ja wszystko
    bez faktury ksieguje PK np. odsetki itp. (DW mam tylko na przeniesienie
    komputera ale zaksiegowałem go na podstawie PK)

    pio

  • 6. Data: 2004-09-07 07:05:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 6 Sep 2004, pio wrote:
    [...]
    > + Moze jeszcze ktos mi doradzi KIEDY uzywac DW a kiedy PK - ja wszystko bez
    > + faktury ksieguje PK np. odsetki itp. (DW mam tylko na przeniesienie komputera
    > + ale zaksiegowałem go na podstawie PK)

    Wyłóż mi co to jest PK "w rozumieniu rozporządzenia o KPiR" ?
    IMHO - do księgowania np. odsetek służy wprost "dokument bankowy" (i co
    z tego że dostarczony "w postaci elektronicznej" ? :)), ale rzeczywiście
    różnych form DW (hm... delegacja zwana czasem "poleceniem wyjazdu" to
    IMO również DW, zgadza się ?) korzystać można...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 7. Data: 2004-09-07 15:39:27
    Od: pio <p...@i...pl>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):
> [...]
    > różnych form DW (hm... delegacja zwana czasem "poleceniem wyjazdu" to
    > IMO również DW, zgadza się ?) korzystać można...

    oki
    dzieki i pozdrawiam

    pio