  • 1. Data: 2002-07-20 13:27:20
    Temat: DG
    Od: "Oliwia" <i...@p...onet.pl>

    No i stalo sie .... udalo mi sie zdobyc wpis do ewidenci i REGON w 5 godzin

    Pytanie czy na pieczatce musi byc moje imie i nazwisko ... pani w GUS
    powiedziala ze nie jest to konieczne wiec dane (jakie beda widniec na
    pieczatce sa bez imienia i nazwiska) ale nie mam do tej pani zaufania ... bo
    jakos zbyla mnie z tym wszystkim ... i odnioslam wrazenie ze woli siedziec w
    pokoiku sama i wszystko zrobila na odwal .... dlatego wole sie upewnic ....

    Oliwia
    gg 25244

  • 2. Data: 2002-07-20 19:16:09
    Temat: Re: DG
    Od: Magdalena Woloszyk <m...@e...com.pl>

    Oliwia wrote:

> [...]
    > bo jakos zbyla mnie z tym wszystkim ... i odnioslam wrazenie ze woli
    > siedziec w pokoiku sama i wszystko zrobila na odwal .... dlatego wole sie
    Dla pani w GUS możesz nie używać imienia i nazwiska w nazwie swojej firmy,
    ale wymaga tego od ciebie prawo działalności gopodarczej.
    Nie musi ono być na pieczątce, ale musi używane byc w obrocie dospodarczym -
    na fakturach, rachunkach, umowach itp. itd.
    Pani z GUS to raczej nie jest najlepsze źrodło informacji gospodarczej.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    e-mail: m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2002-07-21 00:08:59
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sat, 20 Jul 2002, Magdalena Woloszyk wrote:

    >+ Oliwia wrote:
    [...]
    >+ Dla pani w GUS możesz nie używać imienia i nazwiska w nazwie swojej firmy,
    >+ ale wymaga tego od ciebie prawo działalności gopodarczej.

    Prawda.

    >+ Nie musi ono być na pieczątce, ale musi używane byc w obrocie dospodarczym -
    >+ na fakturach, rachunkach, umowach itp. itd.

    Maddy, wyłóż mi czy *skrócona* nazwa firmy musi zawierać
    imię i nazwisko ?? Pytam poważnie, bo ja nie mam (w skróconej) :)
    No i czy na fakturach zakupu użycie nazwy skróconej jest
    na miejscu... (IMO tak !)

    >+ Pani z GUS to raczej nie jest najlepsze źrodło informacji gospodarczej.

    A to niewątpliwie. Do tego "ustnie" :)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 4. Data: 2002-07-21 22:33:19
    Od: "Magdalena Budzynska" <m...@p...pl>

    Użytkownik "Magdalena Woloszyk" <m...@e...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > na fakturach, rachunkach, umowach itp. itd.
    > Pani z GUS to raczej nie jest najlepsze źrodło informacji gospodarczej.

    A co w przypadku, gdy osoba fizyczna prowadzaca dzialalnosc gosp w nazwie ma
    tylko np HOKUS POKUS bez nazwiska? Czy wtedy tez nazwisko jest wymagane w
    obrocie gospodarczym?

    Pozdrawiam
    Magdalena Budzynska

  • 5. Data: 2002-07-22 06:12:44
    Od: "Oliwia" <i...@p...onet.pl>

> [...]
    ma
    > tylko np HOKUS POKUS bez nazwiska? Czy wtedy tez nazwisko jest wymagane w

    dobre pytanie poniewaz we wpisie ewidencji DG mam oznaczenie przedsiebiorcy
    ... czyli moje imie i nazwisko i dalej nazwa i nazwa juz jest bez imienia i
    nazwiska ...

  • 6. Data: 2002-07-22 07:54:52
    Od: "cef" <c...@i...pl>

> [...]
    przedsiebiorcy
    > ... czyli moje imie i nazwisko i dalej nazwa i nazwa juz jest bez

    Wszystkim takie wpisy w stolicy dają,
    czy tylko Tobie się trafiło?

    CEZ

  • 7. Data: 2002-07-22 08:09:18
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Użytkownik Oliwia napisał:

    > dobre pytanie poniewaz we wpisie ewidencji DG mam oznaczenie przedsiebiorcy
    > .... czyli moje imie i nazwisko i dalej nazwa i nazwa juz jest bez imienia i
    > nazwiska ...

    Polecam lekturę prawa działalności gospodarczej.
    Definicja oznaczenia przedsiębiorcy (art. 4 pkt. 7) to w przypadku
    osoby fizycznej "..imię i nazwisko *oraz* nazwa pod ktorą wykonuje on
    działalność". Oraz - tzn. imię i nazwisko nie jest częścią nazwy,
    chociaz nic nie stoi na przeszkodzie aby nią było.

    Urzędy na ogoł nie dopisują nazwiska przedsiębiorcy do nazwy firmy,
    chyba że to jest np. "Firma Handlowa Nowak" - w takim wypadku
    nazwisko przedsiębiorcy jest integralną częścią nazwy własnej
    przedsiębiorstwa. Ale kierując sie wskazaniami prawa działalności
    gospodarczej należalo by i ta nazwę poszerzyć o imie i nazwisko
    przedsiębiorcy.
    Zawsze do nazwy firmy trzeba *dodać* imię i nazwisko właściciela fimy.
    Skrótów nazw nie dokunuje sie przez usunęcie imienia i nazwiska, bo
    nie jest to częśc nazwy.
    Nazwa krócona od Przedsiębiorstwa Budowlanego "DOM" Jan Nowak to może
    byc "DOM" Jan Nowak, ale nie po prostu "DOM".
    Oczywiście, w praktyce nieprzyjemności z powodu nieużywania imienia i
    nazwiska właściciela firmy mozna mieć tylko z tytułu VATu - sama się
    jeszcze z takim przypadkiem nie spotkałam, ale swego czasu rzepa
    pisała sporo na ten temat (trzeba by pogrzebac w archiwum - m. in. że
    były sygnały z US że jest cos czego mozna się czepić, bo nazwa firmy
    bez nazwy przedsiębiorcy na fakturze VAT jest nieprawidłowa a więc
    mozna zakwestionować odliczenie VAT jeżeli nie ma noty korygującej).

    Reasumując - imię i nazwisko przedsiębiorcy nie jest z zasady częścią
    nazwy firmy a obowiązkowym dodatkiem.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 8. Data: 2002-07-22 09:59:16
    Od: "Oliwia" <i...@p...onet.pl>

    > przedsiebiorcy
    > imienia i
    >
    > Wszystkim takie wpisy w stolicy dają,
    > czy tylko Tobie się trafiło?

    Ja nie robilam tego w stolicy ....

    Zeby bylo smieszniej nazwe w REGONIE mam takze bez imienia i nazwiska ...

    ale chyba z pieczatka nie bede eksperymentowac i wstawie ...

    Oliwia

  • 9. Data: 2002-07-22 23:03:31
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Sat, 20 Jul 2002 15:27:20 +0200), "Oliwia"
    <i...@p...onet.pl> był(a) napisał(a):

    >No i stalo sie .... udalo mi sie zdobyc wpis do ewidenci i REGON w 5 godzin
    >Pytanie czy na pieczatce musi byc moje imie i nazwisko ...

    Nie, bo nie musi być pieczątki.

    >pani w GUS
    >powiedziala ze nie jest to konieczne wiec dane (jakie beda widniec na
    >pieczatce sa bez imienia i nazwiska) ale nie mam do tej pani zaufania ...

    Jeśli zgłosiłeś nazwę bez nazwiska jako skróconą, to MSZ możesz się
    nią posługiwać.

    --
    Jego Szara Eminencja Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 10. Data: 2002-07-22 23:04:15
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Sat, 20 Jul 2002 21:16:09 +0200), Magdalena
    Woloszyk <m...@e...com.pl> był(a) napisał(a):

> [...]
    >Nie musi ono być na pieczątce, ale musi używane byc w obrocie dospodarczym -
    >na fakturach, rachunkach, umowach itp. itd.

    Nawet jeśli zarejestrowała się z nazwą skróconą? Widzę wiele firm
    wokoło, które używają samej nazwy.