  • 1. Data: 2004-10-20 21:38:24
    Temat: DG - Ryczałt + umowa zlecenie
    Od: "news.tpi.pl" <p...@g...pl>

    Prowadzę działalność gospodarczą i płacę zryczałtowany podatek dochodowy.
    Usługi świadczę w większości dla jednej firmy. I dla tej właśnie firmy mam
    okazję wykonać pewną dodatkową usługę. I tu występuje problem bo jest to
    usługa w zakresie badań i analiz technicznych, a tego typu robót nie mogę
    wykonywać w ramach mojej DG bo powoduje to utratę ryczałtu (nie mówiąc już o
    tym że nie mam jej w moim spisie PKD z rejestracji - nie wpisałem tam
    niczego co powoduje utratę ryczałtu). Jedyna możliwość jaka mi zostaje to
    rozliczyć to jakoś w ramach umowy zlecenia. Czy wykonanie takiej usługi
    "prywatnie" w ramach umowy zlecenia nie spowoduje utratu ryczałtu dla DG ?
    Jak wygląda sprawa z ZUSem? Czy z umowy zlecenia mój zleceniodawca będzie
    musiał zapłacić cały ZUS czy tylko zdrowotne (ja oczywiście ZUS opłacam w
    całości w ramach DG: zdrowotne + wypadkowe +rentowe + emerytalne).
    Z góry dziękuję za każdą odpowiedź na pytania .

  • 2. Data: 2004-10-21 07:24:05
    Temat: Re: DG - Ryczałt + umowa zlecenie
    Od: "Damian" <s...@i...pl>

    Użytkownik "news.tpi.pl" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > "prywatnie" w ramach umowy zlecenia nie spowoduje utratu ryczałtu dla DG ?

    - nie spowoduje, tym bardziej, że we wpisie do ewidencji działalności
    gospodarczej nie umieściłeś tego typu typu usług.

    > Jak wygląda sprawa z ZUSem? Czy z umowy zlecenia mój zleceniodawca będzie
    > musiał zapłacić cały ZUS czy tylko zdrowotne (ja oczywiście ZUS opłacam w
    > całości w ramach DG: zdrowotne + wypadkowe +rentowe + emerytalne).

    -twój zleceniodawca zobowiązany jest pobrać zaliczkę na podatek dochodowy
    oraz składki na ubezpieczenie zdrowotne. Ponieważ już sam opłacasz składki
    E+R+Ch+W w ramach prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej nie
    masz obowiązku opłacać ich raz jeszcze, oczywiście doborwolnie możesz się
    ubezpieczyć (zbieg tytułów do ubezpieczeń).

    Pozdrawiam

    Damian