    From: "Damian" <s...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: DG - Ryczałt + umowa zlecenie
    Date: Thu, 21 Oct 2004 09:24:05 +0200

    Użytkownik "news.tpi.pl" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:cl6lob$k57$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
    mam
    > okazję wykonać pewną dodatkową usługę. I tu występuje problem bo jest to
    > usługa w zakresie badań i analiz technicznych, a tego typu robót nie mogę
    > wykonywać w ramach mojej DG bo powoduje to utratę ryczałtu (nie mówiąc już
    > tym że nie mam jej w moim spisie PKD z rejestracji - nie wpisałem tam
    > niczego co powoduje utratę ryczałtu). Jedyna możliwość jaka mi zostaje to
    > rozliczyć to jakoś w ramach umowy zlecenia. Czy wykonanie takiej usługi
    > "prywatnie" w ramach umowy zlecenia nie spowoduje utratu ryczałtu dla DG ?

    - nie spowoduje, tym bardziej, że we wpisie do ewidencji działalności
    gospodarczej nie umieściłeś tego typu typu usług.

    > Jak wygląda sprawa z ZUSem? Czy z umowy zlecenia mój zleceniodawca będzie
    > musiał zapłacić cały ZUS czy tylko zdrowotne (ja oczywiście ZUS opłacam w
    > całości w ramach DG: zdrowotne + wypadkowe +rentowe + emerytalne).

    -twój zleceniodawca zobowiązany jest pobrać zaliczkę na podatek dochodowy
    oraz składki na ubezpieczenie zdrowotne. Ponieważ już sam opłacasz składki
    E+R+Ch+W w ramach prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej nie
    masz obowiązku opłacać ich raz jeszcze, oczywiście doborwolnie możesz się
    ubezpieczyć (zbieg tytułów do ubezpieczeń).

    Pozdrawiam

    Damian