  • 1. Data: 2004-10-20 22:07:41
    Temat: Podatek z dochodu za granica
    Od: "pluszaq" <p...@s...pl>

    Interesuje mnie czy jesli mam dochod zdobyty instytucji zagranicznej i jest
    on juz opodatkowany za granica to czy bede musial placic jeszcze podatek w
    polsce ?

    Lub odwrotnie czy istnieje mozliwosc placenia podatku w Polsce za dochod
    ktory uzyska sie za granica?

    p...@s...pl

  • 2. Data: 2004-10-22 06:54:46
    Temat: Re: Podatek z dochodu za granica
    Od: "L." <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "pluszaq" <p...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > polsce ?
    >
    > Lub odwrotnie czy istnieje mozliwosc placenia podatku w Polsce za dochod

    oczywiście. jesli masz dokument na to ze tamta instytucja ciebie
    opodatkowała, to wykazujesz te dochody w swoim picie rocznym jako zwolnione,
    jednak wiekszaja ci one podstawe do opodatkowania i np. zamiast 19% bedzie
    nagle 30% podatku. nalezy je koniecznie ując, bo US sobie to weryfikuje. mam
    taką własnie sytuacje ze w 1999 z Uniwersytetu w Frankrurcie były dochody,
    ktore tam były opodatkowane, wiec nigdzie nie wykazane w Polsce. I to był
    błąd, bo US po 4 latach sie dokopał i je opodatkował oraz nałozył kare i
    naliczył odsetki. Sprawdzili sobie to w departamencie zagr. weryfikujacym te
    podatki i im wyszło ze tam jednak nie były opodatkowane.

    i w druga strone, jesli tam osiagasz legalne dochody ktore sa wolne od
    podatku, nalezy je opodatkowac tu w Polsce. Waluta x kurs średni NBP z dnia
    otrzymania tej wypłaty lub przedłozenia przez ceibie rachunku (zalezy jaka
    umowa - zlecenie czy inne)

    L.

  • 3. Data: 2004-10-22 08:57:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 22 Oct 2004, L. wrote:

    >+ Użytkownik "pluszaq" <p...@s...pl> napisał
    [...]
    >+ > Lub odwrotnie czy istnieje mozliwosc placenia podatku w Polsce za dochod
    >+ > ktory uzyska sie za granica?
    [...]
> [...]
    >+ nagle 30% podatku. nalezy je koniecznie ując, bo US sobie to weryfikuje.

    Ja tylko wKF: chodzi o to iż możliwości jest *więcej*.
    Od skrajnej (iż .pl nie ma umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania)
    do skrajnej (iż .pl zawarła umowę o odrębności - *podobno* takie są,
    osobiście nie widziałem.
    No i zapiski się zmieniają - zdaje się że ostatnio jest jako "domyślny"
    mechanizm wyliczania "średniego opodatkowania efektywnego" i stosowania
    tego wyniku do podstawy...
    Znaczy: nie czepiam się :), nie podważam opisu za 1999r, nie powiadam
    że *i dziś* dla któregoś kraju jest nieprawdziwy - tylko że dla
    *niektórych* krajów może być inaczej :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)

  • 4. Data: 2004-10-22 09:54:16
    Od: "L." <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > Znaczy: nie czepiam się :), nie podważam opisu za 1999r, nie powiadam
    > że *i dziś* dla któregoś kraju jest nieprawdziwy - tylko że dla

    tak, tak i dlatego nalezy to sprawdzić. jaki kraj, jaka umowa i czy
    opodatkowana.
    i oczywiscie od 1999 mogło sie duuuzo zmienic.
    ale szukac i pytac trzeba.